کد خبر 235062
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه هیات دولت مطرح کرد؛

پرونده خانواده شهدای ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می‌شود/ بیش از ۵۱۲ هزار سفر برای جانبازان داشته‌ایم + فیلم

پرونده خانواده شهدای ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می‌شود/ بیش از ۵۱۲ هزار سفر برای جانبازان داشته‌ایم + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که پرونده خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت شهدای کرمان گفت: آخرین تعداد شهدای ترور کرمان که اعلام شده ۹۳ شهید است؛ منتها چون چند نفر بدحال در بیمارستان داریم، نمی‌توانیم بگوئیم همین تعداد باقی خواهد ماند. امیدوارم خداوند رحمان به آنها شفا دهد. کادردرمان هم در تلاش بوده و امیدمان این است که به تعداد شهدا اضافه نشود.

وی افزود: این عزیزان نیاز به یک‌سری اقدامات اداری دارند که تیمی از مرکز به استان اعزام شدند تا تشکیل پرونده انجام شود. امیدواریم تا قبل از اربعین این شهدا، خانواده شهدا تعیین تکلیف شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد: در خصوص جانبازان؛ به دلیل اینکه هم تعدادشان بیشتر است و هم طول درمان دارند، تا پایان دوره درمان ممکن است میزان احراز و مهم‌تر از آن درصد از کار افتادگی‌شان مشخص نباشد.

وی اضافه کرد: باید کاملا درمان این عزیزان هم به پایان برسد تا میزان معلولیت باقی‌مانده را کمیسیون پزشکی به‌عنوان میزان از کار افتادگی شناسایی کند.

بیش از ۵۱۲ هزار سفر برای جانبازان در ۲۵ ماه فعالیت‌مان داشتیم

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه همچنین در مورد برنامه‌های ورزشی و سفرهای تفریحی و زیارتی برای ایثارگران اظهارکرد: خدمات بنیاد شهید در حوزه سفرها، اردوها و برنامه‌های ورزشی برای ایثارگران پیگیری می‌شود و در طی ۲۵ ماهی که از شروع به کار دولت جدید می‌گذرد ما ۵۱۲ هزار و  ۱۵ مورد سفر برای ایثارگران عزیز داشتیم که در این میان ۱۸ هزار و ۸۷۲ مورد اعزام به حج و عتبات داشتیم.

وی افزود: در بین گروه‌های جانبازی ویژه ما که از این خدمات برخوردار هستند، برای مثال جانبازان شیمایی ما ۸۱۰ مورد بوده و جانبازان کانادین (قطع از ناحیه پا از لگن) ۱۵۵۰ مورد صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: همچنین هزار مورد برای جانباز قطع نخاع و آسیب نخاعی انجام شده و خدمات برای جانبازان بصیرمان هم ۶۰۰ مورد بوده است؛ به‌طور کلی جانبازان ویژه ما ۱۰ هزار و ۸۸۰ مورد می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی برای جامعه ایثارگری گفت: در مورد مسابقات هم باید بگویم ما ۱۹ مورد برگزاری مسابقات برای جانبازان در این ۲۵ ماه داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha