کد خبر 234723
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

شهید آقاعبداللهی به شیر خان‌طومان شهره بود + فیلم

شهید آقاعبداللهی به شیر خان‌طومان شهره بود + فیلم

دوست شهید آقاعبداللهی گفت: علی بسیار باوفا، بامعرفت و شجاع بود. این شهید در فتنه ۸۸ حضور فعالانه داشت و هیچگاه عقب نشینی نمی‌کرد. آقا عبداللهی بسیار دلیر بود و همیشه می‌گفت من باید جلوی میدان باشم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید علی آقاعبداللهی در حالیکه ۲۵ سال سن بیشتر نداشت و تنها فرزندش یک ساله بود راهی مسیر شهادت شد. ارادت ویژه ای به حضرت زهرا(س) داشت و مانند همین بانوی بی نشان، بعد از شهادت گمنام شد. اثری از پیکرش به دست نیامد تا حالا که ۸ سال از شهادتش می گذرد، در جریان تفحص سوریه پیکر این شهید عزیز هم پیدا شده و به کشور بازگشته است.

محمد گزییان، دوست شهید علی آقاعبداللهی، شهید تازه تفحص شده مدافع حرم با بیان این‌ که حدود ۱۰ سال است که این شهید را می‌شناسد؛ گفت: نماز اول وقت علی هیچ گاه ترک نمی‌شد. به طوری‌که اگر در وسط کاری بود، صدای اذان را می‌شنید کار خود را ترک کرده و سراغ نماز می‌رفت.

وی با بیان این که آقا عبداللهی بسیار باوفا، بامعرفت و شجاع بود ادامه داد: این شهید در فتنه ۸۸ حضور فعالانه داشت و هیچگاه عقب نشینی نمی‌کرد. آقا عبداللهی بسیار دلیر بود و همیشه می‌گفت من باید در جلوی میدان باشم و در همین راستا فعالیت‌های بسیاری می‌کرد.

گزییان افزود: روزی در مرکز دهکده مقاومت، رزمایشی در حال اجرا بود که علی آقا خطاب به من با صدای بلندی گفت سردار. جالب اینجا بود که پشت من یک سردار ایستاده بود که برایش سوال شد آیا من سردار هستم یا خیر به همین علت به او پاسخ دادم من بسیجی هستم. او پرسید پس چرا آقا عبداللهی تو را سردار صدا کرد این شهید هم در پاسخ به او گفت چون سردار است!

وی تصریح کرد: علی آقا در سال ۹۴ به سوریه رفته و به شهادت رسید از نظر بنده ایشان سردار واقعی هستند. پیکر مطهر آقا عبداللهی پس از ۸ سال حدود ۳ هفته پیش در سوریه تفحص و به کشور بازگردانده شد.

گزییان گفت: این شهید با وفا، شجاع و با محبت بود. چهره آقا عبداللهی را درشبکه اجتماعی و تلویزیون مشاهده کردید؛ اگر دقت کرده باشید چهره نورانی مانند داشت. ایشان در سوریه به واسطه این‌که فرزندش امیرحسین نام داشت لقب ابوامیر را گرفته و به شیر خان‌طومان مشهور بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha