کد خبر 234660
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با استخدام فرزندان به‌‎جای والدین ایثارگر در دستگاه‌ها

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با استخدام فرزندان به‌‎جای والدین ایثارگر در دستگاه‌ها

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استخدام یکی از فرزندان ایثارگر به‌جای پدر در همان دستگاه موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ در جلسه عصر امروز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ماده ۴۸ قانون خدمت رسانی ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در پایان جلسه این ماده به تصویب رسید.

در ادامه نماینده مرکز پژوهش های مجلس این استفساریه را مغایر اصل ۷۳ قانون اساسی دانست.

لازم به‌ذکر است این مصوبه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شود که در صورت موافقت نمایندگان مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

بر اساس ماده ۴۸ قانون خدمت‌رسانی ایثارگران تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و شرکتهای دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه سازمانها و شرکت‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و نیز تمامی موسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است، مکلف هستند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز بیست و پنج درصد (۲۵%) و به بالا و آزاده (اعم از شاغل، فوت شده و یا از کارافتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسن ایزدی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    11 3
    باسلام وحترام وآرزوی سلامتی وموفقیت برای مسئولین خدمتگذار بنیاد خواهشمندیم لطف کنند ازجانبازان ده درصد هم حمایت کنند.درمورد جذب فرزندانمان در ارگانها سپاسگذارم