کد خبر 234624
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فن‌آوری اطلاعات:

استفاده از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها از دو میلیون کاربر فراتر رفت

استفاده از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها از دو میلیون کاربر فراتر رفت

مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فن‌آوری اطلاعات گفت: بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی از زمان راه‌اندازی و ایجاد آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی مظفری مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فن‌آوری اطلاعات با اعلام اینکه بعد از حدود ۸ ماه از فعال‌سازی اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی، میزان استفاده از این قابلیت از ۲ میلیون کاربر فراتر رفت، گفت: آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از قابلیت اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌های بومی در اردیبهشت‌ماه، افزود: طرح «اتصال متقابل» بین پیام‌رسان‌های ایرانی قابلیتی نو در دنیا است که برای رفع انحصار و نیاز مردم برای ارتباط با یکدیگر در پیام‌رسان‌های بومی ایجاد شد.

به گفته مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فن‌آوری اطلاعات، اتحادیه اروپا نیز برای ممانعت از شکل گیری انحصار و ایجاد رقابت بین سکوها و پلتفرم‌ها اقدام به تدوین قوانین دوقلو تحت عنوان قانون سرویس‌های دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) با وضع جرایم بسیار سخت گیرانه کرد که بر اساس آن، غول‌های بزرگ صنعت دیجیتال در پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴ باید امکان اتصال متقابل میان سکوهای بالای ۴۵ میلیون کاربر را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha