کد خبر 234592
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

صبح امروز برگزار شد؛

تجلیل از بانوان تاثیرگذار حوزه بهداشت با حضور فرمانده نزاجا و معاون امور زنان رئیس جمهور

تجلیل از بانوان تاثیرگذار حوزه بهداشت با حضور فرمانده نزاجا و معاون امور زنان رئیس جمهور

مراسم تجلیل از بانوان تأثیرگذار در حوزه بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش امروز به منظور قدرشناسی، تکریم و گرامی‌داشت این بانوان در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مراسم تجلیل از بانوان موفق و تأثیرگذار در حوزه بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش به منظور قدرشناسی، تکریم و گرامی‌داشت این بانوان با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر بانوان در ستاد نیروی زمینی ارتش آغاز شد. 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و شهدای حادثه تروریستی اخیر کرمان گفت: ما انسان‌ها در تمام مراحل زندگی نیاز به هدایت الهی تا بتوانیم صراط مستقیم را پیدا کنیم.  انروز که علی‌الظاهر حجت خدا و راهنمای صراط مستقیم در بین ما نیست؛ این ‌ولی‌فقیه است که صراط مستقیم ماست. 

سرتیپ حیدری همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله خزعلی و شهید داریوش رضایی‌نژاد، مقدم دختر و همسر این دو بزرگ از دست رفته و همچنین دیگر بانوان و خانواده‌های شهدا را نیز گرامی داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با ارائه توضیحاتی در رابطه با ساختار ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی زمینی ارتش حدود ۶۱ درصد کل ارتش کشور را تشکیل می‌دهد و همچنین از مجموع ۴۸هزار شهید گرانقدر ارتش، ۴۶هزار نفر از آن‌ها متعلق به نیروی زمینی بوده‌اند.

امیر حیدری با اشاره به موارد متعددی از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از فعالیت‌های نیروی زمینی در گمنامی صورت می‌گیرد. این نیرو پس از جنگ هم در مرزهای کشور باقی ماند و به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته‌ باشند که نیروی زمینی ارتش در یک دوره ۵ ساله از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ در گمنامی تمام با منافقین در مرزهای کشور جنگید و شهدایی هم در این سال‌ها به فهرست افتخارآمیز شهدای خود در جنگ تحمیلی خود افزود.

وی با اشاره به تلاش‌های این نیرو در جهت خدمت‌رسانی در حوزه‌های غیرنظامی افزود: در دوران کرونا ما ۸ بیمارستان ساختیم و ۲۸ بیمارستان ارتش هم تمام قد در خدمت درمان بیماران کرونا بود. بزرگ‌ترین نقاهتگاه‌موقت بیماران کرونایی کشور هم در آن زمان توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ساخته شد.

وی افزود: در جریان حوادث و سیل‌ها هم نیروی زمینی همواره حتی زودتر از استقرار ستاد بحران در  محل حادثه حاضر شده و خدمت رسانی کرده اند. سرعت عمل و دقت نیروی زمینی در امداد و کمک رسانی به قدری بالا است که در زلزله ترکیه هم این نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به کمک مردم مسلمان این کشور شتافت.

امیر حیدری با ارائه توضیحاتی راجع‌به چگونگی اداره نیروی زمینی گفت: ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری اصول لاینفکی هستند که در تمام اعضا و جوارح نیروی زمینی ارتش جاری‌اند و ما خود را موظف می‌دانیم که فروع و اصول دین را در دستور کار همیشگی‌مان قرار دهیم.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرماندهان نگاه پدرانه به نیروهای مجموعه دارند. در نیروی زمینی ۳۰ هزار نیروی حافظ قرآن داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تجلیل از بانوان گرانقدر حاضر در  در مجموعه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به لطف خدا امروز در مجموعه نیروی زمینی ارتش بانوانی حضور دارند که رشادت‌های‌شان برای کشور فراموش‌نشدنی است. این بانوان در دوران کرونا و دیگر بزنگاه‌ها همچون ایام اربعین همچون رزمندگان دفاع‌مقدس دوشادوش مردان در خط مقدم خدمت‌رسانی، شجاعت و فدارکاری‌های بسیاری  از خود نشان دادند و ما حقیقتا به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

امیر حیدری در پایان با تاکید بر اهمیت حضور در صحنه‌های سیاسی کشور مثل انتخابات به عنوان وظیفه شرعی گفت: حضور ما در حماسه‌های سیاسی همچون انتخابات بی‌نظیر بوده است. به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اکثریت قریب‌به اتفاق درصد کارکنان ما در این انتخابات شرکت نموده و با مشارکت خود به جریان انقلاب آری گفته‌اند. این حضور چشمگیر که از میانگین مشارکت دیگر اقشار جامعه بیشتر است نشان از ولایی و انقلابی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha