کد خبر 234591
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

معاون اجرایی ارتش در آئین تجلیل از خانواده‌های شهدای آجا: 

شهیدان در عصر حاضر بهترین الگوها در این طریق خطیر هستند/ زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

شهیدان در عصر حاضر بهترین الگوها در این طریق خطیر هستند/ زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

معاون اجرایی ارتش گفت: شهیدان در عصر حاضر بهترین الگوها در این طریق خطیر هستند همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چرا که اثری که یاد شهید و فرهنگ شهید می گذارد با خود شهادت برابری و چه بسا برتری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای ستاد فرماندهی کل ارتش با حضور امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و جمعی از مسئولان ارتش و خانواده های شهدای آجا برگزار شد.

امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش در این مراسم گفت: شهادت جمعی از زائران شهید سلیمانی را تسلیت عرض مینمایم. انقلاب اسلامی با نگاه نجات عالم در اندیشه های بلند امام ره پا به عرصه وجود نهاد و پر واضح است که ادامه راه انقلاب اسلامی با تولید فکر و تربیت نیروی انسانی همتراز با انقلاب در دنیای پرتلاطم امروز امرز واجب است.

وی افزود: شهیدان در عصر حاضر بهترین الگوها در این طریق خطیر هستند همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چرا که اثری که یاد شهید و فرهنگ شهید می گذارد با خود شهادت برابری و چه بسا برتری میکند.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: تاریخ این سرزمین، همواره تداعی کننده خاطرات تلخ و عبرت آموزی بوده و عزت و افتدار ملی این سرزمین که در چند سال گذشته مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته میشد و فقط در دوران هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و جان فشانی شهدای عزیز و رزمندگان مخلص و فرماندهی امام عزیزمان به قطعه طلایی تاریخ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: خانواده معظم شهدا میراث دار رشادت ها، شجاعت ها و صبوری های دوران هست سال دفاع مقدس برای جوانان هستند و تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم های سرخ استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت و گامی بلند در راستای احیای ارزش های مکتب توحید و عدالت است زیرا شهادت  مرگ در راه ارزس هاست و هر شهید، مشعلی است که در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه میدرخشد.

امیر سرتیپ محمودی افزود: اهمیت مسئله رسیدگی به خانواده شهدا بسیار مهم است چراکه این مهم علاوه بر وظیفه انسانی و اخلاقی، تکریمی برای شهید و تضمینی برای ایثارگران و مجاهدان الهی است که به مبارزه با دشمنان دین و انسانیت می پردازند.

وی تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا توفیقی الهی است و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و تکریم و پاسداشت خانواده شهدا و حضور در جمع خانواده شهدا موجب شادابی روح و افزایش روحیه خدمت رسانی می شود.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه صبر و استقامت خانواده های شهدا مایه قوام و ثبات انقلاب است عنوان کرد: خانواده های معظم شهدا با تقدیم عزیزان خود در راه دفاع از آرمان‌های کشور و مرزهای آن کاری بزرگ و ستودنی انجام دادند که این مهم افتخار بزرگی برای ملت ایران است.

وی تاکید کرد: همه شهیدان و ایثارگران با عشق به فرهنگ عاشورا و شهادت در جبهه ها حضور یافتند و با روحیه، شهامت و نشاط و توسل به ائمه اطهار توانستند ایثارگری و فداکاری‌های بزرگی را به انجام برسانند.

امیر محمودی گفت: ما به شهدا و خانواده های محترم آنان افتخار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و آرمان‌های امام و انقلاب، ادامه دهنده راه آنان باشیم و منش و رفتار آنها را الگوی خود قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha