کد خبر 234552
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

هراس از زائران اسطوره

هراس از زائران اسطوره

جوانی در یادداشتی نوشت: شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی دشمنان همزمان با مراسم پاس‌داشت سردار شهید سلیمانی در شهر کرمان، قلب همه مسلمانان جهان و رهروان مسیر شهدا را داغدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، ذبیح الله جوانی معاون فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در راستای سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و وقوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، در یادداشت اختصاصی به پایگاه خبری «حیات» نوشت؛ شهید حاج قاسم سلیمانی بی شک اسطوره‌ای است که جامعه ایرانی به شدت از وی متاثر خواهد بود. تعامل و ارتباط  فرهنگی او با جامعه ایران فراتر از یک الگوی مدیریتی، جهادی و انقلابی است.

اسطوره بودن حاج قاسم با نامگذاری چند خیابان، ورزشگاه و میدان تمام نمی‌شود و مردم ایران با شهید سلیمانی زندگی می‌کنند و نام و یاد او هر روز و با هر بهانه‌ای در حال تکرار است.

امروز ایران را با نام سردار سلیمانی می‌شناسند… امروز حاج قاسم سلیمانی کارآمدترین اسطوره و اسوه برای بازسازی هویت ملی ایرانیان است.

ازظرفیت‌های هویت سازی حاج قاسم حماسه سازی است.  حماسه تصویری از درون مایه‌های شجاعت، دلاوری، خطرپذیری، غیرت، پیروزی و پهلوانی را می‌سازد. بدون تردید از جذابیت‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی وجه حماسی ایشان بوده و فرماندهی خارج از مرز، دلدادگی، آزادسازی منطقه محاصره شده ۳۶۰ درجه و نابودی داعش نمونه‌هایی از تصویر یک پهلوان فاتح و پیروز را در اذهان پدید آورده است.

مدیریت منحصر به فرد و ‌مجاهدانه شهید سلیمانی در ساماندهی جبهه دفاع از حرم‌های معصومین (ع) در غرب آسیا او را به چهره‌ای بسیار محبوب در میان محبان اهل بیت (ع) تبدیل کرد.

شهید سلیمانی نمونه تام یک پهلوان و حتی جهان پهلوان است و تصویرهای متعددی از درهم آمیختگی فضائل انسانی و ‌اخلاقی با کارکرد فرماندهی زبده نظامی در او وجود دارد. یتیم نوازی‌های مکرر او از فرزندان شهدا، رسیدگی میدانی و خارج از ماموریت به محرومین و سیل زدگان، رعایت امانت در اموال مردم، تبیین جدید از فرماندهی، تواضع، حضور دلیرانه در مخاطره انگیز ترین مواضع نظامی و… وجود دارد.

با گذشت ۴ سال از شهادت حاج قاسم، دیدیم که در ۱۳ دی ماه چگونه هموطنان به پیشواز برگزاری مراسم سالگرد او رفتند و در اقصی نقاط میهن اسلامی مراسم‌هایی به مناسبت سالگرد شهادت این قهرمان برگزار شد. اما دشمن توان دیدن این حضور پر شور و مشتاقانه هموطنان را نداشت.

ترور ناجوانمردانه هموطنانمان در گلزار شهدای کرمان نشان از هراس و ترس دشمن از هموطنان و زائران حاج قاسم داشت.

در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که هنوز غم فراق او را در دل داشتیم، غمی دیگر بر آن نشست و به سوگ هموطنان عزیزمان می‌نشینیم. شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی دشمنان همزمان با مراسم پاس‌داشت سردار شهید سلیمانی در شهر کرمان، قلب همه مسلمانان جهان و رهروان مسیر شهدا را داغدار کرد.

دشمن همواره به‌دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، ابعاد و نقشه‌های شوم و خبیثانه دشمنان روز به روز برای مردم سراسر جهان آشکار و روشن می‌شود و آنان نیز می‌دانند که ملت غیور ایران هرگز دست از آرمان‌های امامین انقلاب و شهدای والامقام دست نخواهند کشید.

هموطنان ما با این دست اقدامات دشمن هر روز بیدارتر از قبل خواهند شد و دشمن باید از نسل آینده و نوجوانان و جوانان ما همیشه هراس داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha