کد خبر 234510
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

48 ساعت بعد از حمله تروریستی کرمان؛

پیکر «شهیده قوچانی غروی» در مشهد مقدس تشییع شد/ اعلام خبر شهادت دختر در مراسم خاکسپاری مادر

پیکر «شهیده قوچانی غروی» در مشهد مقدس تشییع شد/ اعلام خبر شهادت دختر در مراسم خاکسپاری مادر

همزمان با مراسم تشییع پیکر مطهر «شهیده قوچانی غروی» در شهر مشهد مقدس، خبر شهادت دختر این شهید که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بود، اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر «شهیده مریم قوچانی غروی» امروز در شهر مشهد و با حضور محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی مدیر کل و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، آحاد مردم متدین، انقلابی و شهید پرور مشهد مقدس، خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم که علاوه بر پیکر مطهر شهیده قوچانی غروی، پیکرهای «عادل رضایی» یکی دیگر از شهدای حمله تروریستی کرمان و شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس «جواد ایزدی» هم تشییع شد، جمعیت انبوهی از اقشار مختلف مردم قدرشناس مشهد در بلوار امامت این شهر حضور به هم رسانده بودند. حضور بانوان و جوانان در این تجمع قابل توجه بود.

این مراسم از ساعت ۱۴ از ابتدای بلوار امامت آغاز و تا بیت‌الشهیده ادامه یافت. پس از مراسم در منزل شهیده، پیکر مطهرش برای طواف به حرم مطهر رضوی و پیکر مطهر شهید «عادل رضایی» به کرمان منتقل شد. بنا به وصیت شهیده، هیچ عکسی از این بانوی مکرمه منتشر نخواهد شد.

همچنین همزمان با تشییع پیکر این شهیده، خبر رسید که دختر این شهیده گرانقدر (فاطمه دهقانی) نیز که جزو مجروحان حمله تروریستی کرمان بوده، دچار قطع عضو شده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بود، به شهادت رسیده است.

شهادت همسر و دختر برادر معاون حقوقی رئیس جمهور در حادثه تروریستی کرمان

«شهیده مریم قوچانی غروی»، ساکن مشهد مقدس، همسر غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور است. همچنین شهیده «مریم دهقان» دختر برادر معاون حقوقی رئیس جمهور بود که امروز به جمع شهدا اضافه شد.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور دهم در حاشیه این مراسم اعلام کرد که راه شهید سلیمانی یک مکتب است و هر روز در میان مردم رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: این در حالی است که این شهداء سال‌ها در مسیر حرم امام حسین (علیه السلام) به زیارت رفتند و بالاخره در مسیر زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان به آرزوی خود رسیدند. خداوند ما را در مسیر شهداء و رهرو آنان قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: شهید رضایی دیگر شهید حملات تروریستی مزار حاج قاسم سلیمانی در اصل اهل کرمان بوده و به عنوان خادمیار در حرم مطهر رضوی فعالیت داشته است.

گفتنی است، شهید دفاع مقدس «جواد ایزدی» نیز متولد ۱۳۴۱ در مشهد است که در فروردین ۶۲ در منطقه «شرهانی» خوزستان شهید و مفقود الاثر شده بود و در نهایت پیکر مطهرش در سال جاری پیدا و هفته گذشته با آزمایش دی. ان. ای شناسایی و تعیین هویت شد و پس از ۴۰ سال خانواده و مادر این شهید با فرزندشان در مشهد وداع کردند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha