کد خبر 234405
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شهیدی که تا آخرین لحظه کنار سردار سلیمانی ماند

شهیدی که تا آخرین لحظه کنار سردار سلیمانی ماند

هادی به شغلش عشق می‌ورزید. او دیگر فقط نیروی سردار نبود بلکه انس میان آن دو به گونه‌ای بود که سردار بارها اشاره کرده بود که من و هادی هر دو با هم شهید می‌شویم و همینگونه هم شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، در جریان حمله نیروهای متجاوز  و تروریست نیروهای آمریکایی  در نزدیکی فرودگاه بغداد که بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به وقوع پیوست، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس به همراه مهندس ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، سردار سرتیپ شهید حسین جعفری نیا، سرهنگ پاسدار شهید شهروز مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار شهید وحید زمانی نیا و چند نفر از اعضای حشد الشعبی از جمله شهید محمد الشیبانی به شهادت رسیدند.

شهید هادی طارمی در سال ۱۳۵۸ متولد شد و زمانی که به شهادت رسید ۴۰ سال داشت. فردی «مخلص» که در تمام ماموریت‌های خطیر و برون مرزی سردار شهید قاسم سلیمانی او را همراهی می‌کرد. 

هادی به شغلش عشق میورزید. او دیگر فقط نیروی سردار نبود بلکه انس میان آن دو به گونه ای بود که سردار بارها اشاره کرده بود که من و هادی هر دو با هم شهید می‌شویم و همینگونه هم شد.

در آخر پیکر مطهر شهید هادی طارمی پس از تشییع در اهواز، مشهد، قم و تهران به بهشت زهرای تهران منتقل شد و با وداع جانسوز خانواده و همرزمان در کنار مزار برادرش شهید جواد طارمی که در سن ۱۵ سالگی در سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود، در قطعه ۵۰ آرام گرفت.

از این شهید مبارز راه حق دو فرزند دختر با نامهای «محیا» و «هانیه» به یادگار مانده است. هر دو در کنار مادر در چهارمین سالروز شهادت سردار سلیمانی نشسته اند. 

نگاهشان مانند پدر شجاعانه است. پدر به حجاب و نماز سفارششان کرده و حالا آنان پا جای پای پدرشان گذارده اند.

شهیدی که تا آخرین لحظه کنار سردار سلیمانی ماند

مریم شریفی همسر شهید هادی طارمی محافظ سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هادی انسان بسیار سرسخت و تلاشگری بود که در سختی ها هرگز کنار نمی‌کشید، شغلش بسیار سخت بود به گونه ای که بسیاری از همکارانش از این شغل استعفا داده بودند اما او با همه سختی ها کنار آمد و کنار سردار تا آخرین لحظه ماند.

وی درباره اهمیت شهید طارمی به خانواده، افزود: در خانه همیشه به آرامش ما بسیار اهمیت می‌داد و خانواده برایش بسیار مهم بود. هرگز از مشکلات کارش در منزل صحبت نمی‌کرد و همیشه تلاشش را میکرد تا آرامش داشته باشیم.

شریفی در پاسخ به این سوال که زندگی با فردی که شغل سختی دارند، چگونه بود، گفت: ایشان شغل سختی داشت اما من علاقه داشتم که او یک سپاهی است و به همین خاطر سختی‌ها را پذیرفته بودم. در ابتدا مربی تیراندازی بود و از ابتدای جنگ سوریه محافظ سردار شد و ۹ سال تقریبا کنار ایشان بود. 

وی ادامه داد: در واقع من هرگز گلایه ای از نبود ایشان و سختی ها نکردم و بچه ها را به گونه ای بار آوردم که نبود پدر را خیلی حس نکنند.  من به شهادت هادی افتخار میکردم و برایش بسیار خوشحال بودم که به آرزویش رسیده است برای ما خیلی درد سنگینی بود که حالا دیگر کنارمان نیست؛ اما واقعیت این است که شهدا زنده هستند ولی حضور فیزیکی ندارند. 

همسر شهید هادی طارمی در پایان درباره حادثه جنایتکارانه اخیر در کرمان گفت: اسلام از ابتدا در خطر بوده اما دشمنان هرگز به نتیجه نمی رسند. اسلام همیشه پیروز است و دشمنان ما در برابر اسلام ضعیف هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha