کد خبر 234385
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

محسن بنگر در گفتگو با «حیات»:

بازی با بورکینافاسو عایدی برای ما ندارد/ بدون محک جدی به قطر می‌رویم

بازی با بورکینافاسو عایدی برای ما ندارد/ بدون محک جدی به قطر می‌رویم

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد دیدار تدارکاتی مقابل بورکینافاسو فایده چندانی برای تیم ملی ما نداشت.

محسن بنگر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی ایران مقابل بورکینافاسو اظهار داشت: من این بازی را به طور کامل ندیدم و دقایقی از آن را دیدم. از لحاظ فنی که این بازی قابل بحث نیست و بعید هم می‌دانم عایدی فنی هم در آستانه مسابقات برای ما داشته باشد و یک جورهایی بازی تمرینی برای ما محسوب می‌شود. اگر با یک باشگاه داخلی بازی می‌کردیم برای ما محک جدی‌تری بود تا تیمی مثل بورکینافاسو. تنها مزیت بازی‌های این چنینی قرار گرفتن بازیکنان در شرایط بازی است ولی محک جدی برای تیم ما و خط دفاع ما محسوب نمی‌شود.

وی افزود: از طرفی الان هم وقت گذاشتن بازی سنگین نیست. وقتی که ما نیاز به بازی‌های بزرگ داشتیم خاموش بودیم و کاری انجام ندادیم و الان در آستانه شروع مسابقات نمی‌شود بازی سنگین گذاشت و تیم را تحت فشار قرار داد. هم شرایط بدنی بازیکنان تحلیل می‌رود و هم خطر مصدومیت وجود دارد. ما به خاطر یک بازی بی اهمیت مثل همین بود که مهره ارزشمندی مثل پورعلی‌گنجی را از دست دادیم ولی باز اگر بازی مهمی بود آدم دلش نمی‌سوخت. به هر حال ما برآیند درستی از وضعیت و کیفیت تیم ملی نداریم چون آنها را در یک بازی جدی و مهم ندیدیم و باید در بازی‌های رسمی و مقابل رقبای مستقیم محک بخوریم و این اتفاق خوبی نیست.

پیشکسوت فوتبال در مورد شانس تیم ملی در جام ملت‌ها خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما نمی‌دانیم تیم ملی در چه وضعیتی قرار دارد و برای همین نظری در این خصوص نمی‌توانم بدهم. زمان کی‌روش هم همین مشکل را داشتیم و بازی‌های تدارکاتی سنگین و درخوری نداشتیم و در خود مسابقات رسمی به حریفان قدر می‌خوردیم و معمولاً هم این موضوع به ما ضربه زده است. الان کدام کارشناسی می‌تواند بگوید تیم ملی ما مقابل ژاپن یا عربستان یا استرالیا یا کره جنوبی قرار بگیرد چطور عمل خواهد کرد؟ برای همین است که می‌گویم نمی‌توان شانس قهرمانی در مسابقات را پیش بینی کرد. ما از لحاظ نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم ولی از لحاظ هماهنگی و کار تیمی مشخص نیست وضعیت ما چطور است.

بنگر در مورد بالا بودن میانگین سنی تیم ملی هم گفت: میانگین سنی 29 سال کمی بالاتر از حد استاندارد است ولی به هر حال ما در این مسابقات سعی داریم رویکرد نتیجه‌گرایانه داشته باشیم و از این جهت نمی‌شود به کادرفنی تیم ملی خرده گرفت. بعد هم اینکه نفرات ترکیب اصلی تیم ملی مشخص هستند و حالا 4 بازیکن 23 ساله هم می‌آوردند می‌گذاشتند روی سکو یا روی نیمکت در اصل ماجرا تفاوتی نمی‌کرد. تقریبا 9 بازیکن از 11 بازیکن ترکیب اصلی مشخص هستند و حالا 1-2 بازیکن شاید جابجا شوند و آنها هم تاثیر چندانی در میانگین سنی ندارند و حالا نهایتا یک سال بالا یا پایین برود. زوم کردن بیش از حد روی این موضوع هم خیلی اتفاق جالبی نیست و از این جهت ایرادی به کادرفنی نمی‌گیرم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همه مسائلی که گفته شد برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و انتقادات نباید باعث شود که دوست نداشته باشیم تیم ملی کشورمان نتیجه نگیرد. در مرحله گروهی که بعید است مشکل خاصی داشته باشیم و امیدوارم در دور حذفی هم قرعه سختی حداقل تا نیمه نهایی به ما نخورد و مسیر راحتی داشته باشیم و حداقل اینکه تیم ملی ما یکی از چهار تیم برتر مسابقات باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha