کد خبر 234028
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سرداری که محبوب دشمنان انقلاب هم بود

سرداری که محبوب دشمنان انقلاب هم بود

وزیر امور خارجه محمدرضا پهلوی چندی قبل اعلام کرد که به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد زیرا او خون خود را برای مملکتش داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان کودکی  به نام قاسم دیده به جهان گشود که در آن زمان کسی نمی‌دانست روزی یک کشور خواهان انتقام خون او خواهند شد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی در حالی که 11 سال بیشتر نداشت به کرمان رفت. پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد. حاج قاسم با پیروزی انقلاب به صورت افتخاری عضو سپاه کرمان شد و پیش از آغاز دفاع مقدس و با شورش کردها به مناطق غرب کشور رفت.

فرماندهی لشکر41 ثارالله کرمان

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه برخی از گردان‌های کرمان راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شد. سردار دل‌ها  دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهی لشکر41 ثارالله کرمان را بر عهده داشت. 
سلیمانی بعدها لشگر معروف 41 ثارالله را تشکیل داد و در عملیات مختلفی چون والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، تک شلمچه به پیروزی‌های زیادی دست یافت.

وضعیت ازدواج و همسر سردار قاسم سلیمانی و فرزندان

سردار دل‌ها در جوانی ازدواج کرد و دو فرزند پسر به نام های حسین و محمدرضا و سه فرزند دختر  به نام های زینب و فاطمه و نرگس داشت.

دومین فرمانده نیروی سپاه قدس

شهید قاسم سلیمانی پس از احمد وحیدی با حکمی از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دومین فرمانده نیروی سپاه قدس شد.

مقابله با داعش

با حضور در جبهه سوریه و عراق برای مقابله با داعش و دشمنان اسلام محبوبیت او در نزد ایرانی‌ها و جهانیان بیشتر شد. سهپبد شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت بود. زمانی که خبر شهادت او در رسانه‌ها اعلام شد؛ بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده اما بعد از شهادت او خواهان انتقام شدند. سردار زمانی که  جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل داد علنا دشمنی خود را با آمریکا و اسرائیل اعلام کرد و همین امر باعث شد تا دشمنان کینه وی را به دل گرفته و او را در بامداد13 دی 98 در فرودگاه بغداد مورد هدف راکنتهای خود قرار دهند.

وزیر خارجه شاه به سردار دل‌ها افتخار کرد

اردشیر زاهدی، وزیر خارجه محمد رضا پهلوی و داماد محمدرضا پهلوی که در سن ۹۳ سالگی در سوئیس درگذشت در مصاحبه‌ای درباره سردار سلیمانی گفته بود: من به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد؛ او خون خود را برای مملکتش داد.

بخشی از وصیتنامه سردار

سردار سلیمانی در گوشه‌ای از وصیت نامه خود خطاب به همسرش نوشته بود؛ همسرم، من جای قبرم را در گلزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام. قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید و نه عبارت‌های عنوان دار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha