کد خبر 233769
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

حمله کریم و احسان به رکورد مهدوی‌کیا و شجاعی

حمله کریم و احسان به رکورد مهدوی‌کیا و شجاعی

دو کاپیتان تیم ملی با دعوتشان از سوی امیر قلعه‌نویی به جمع بازیکنانی پیوستند که چهارمین حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران از سوی کادرفنی اعلام و نام ۲۷ بازیکن برای حضور در جام ملت‌ها و سفر به قطر مشخص شد که البته یکی از آنها که احتمالاً سردار آزمون باشد باید خط بخورد. این فهرست اعلام شده نکات قابل توجهی داشت که یکی از آنها دعوت از احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد بود. دو بازیکن با تجربه تیم ملی که با حضور در قطر، چهارمین جام ملت‌های آسیای خود را تجربه می‌کنند و به جمع رکوردداران ایرانی این عرصه اضافه می‌شوند.

حاج‌صفی و انصاری‌فرد در باشگاه چهارتایی‌ها

در تاریخ تیم ملی تنها ۳ بازیکن سابقه حضور در ۴ جام ملت‌های آسیا را دارند. مهدی مهدوی‌کیا در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در تیم ملی بازی کرد. جواد نکونام هم در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ برای تیم ملی به میدان رفت و مسعود شجاعی هم در سال‌های ۲۰۰۷, ۲۰۱۱, ۲۰۱۵, ۲۰۱۹ در این مسابقات حضور داشت که این نفرات رکوردداران تاریخ تیم ملی به‌شمار می‌آیند و حالا حاج‌صفی و انصاری‌فرد را در کنار خود می‌بینند. این ۲ بازیکن از جام ملت‌های ۲۰۱۱ در تیم ملی حاضرند با این تفاوت که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ فرصت بازی به انصاری‌فرد نرسید. این ۲ بازیکن اگر بتوانند به حضور خود در تیم ملی تا دوره بعدی جام ملت‌های آسیا ادامه دهند به تنهایی رکورددار تاریخ تیم ملی خواهند شد.

جهانبخش ۳ تایی شد، تردید در مورد آزمون

علیرضا جهانبخش برای سومین‌بار در جام ملت‌های آسیا بازی خواهد کرد. این بازیکن در کنار بازیکنانی نظیر علی دایی، احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، پرویز قلیچ‌خانی، جلال حسینی، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، محمد نصرتی و ایمان مبعلی در ۳ جام ملت‌های آسیا بازی کرده است. سردار آزمون دیگر بازیکن حاضر در فهرست تیم ملی است که می‌تواند برای سومین‌بار در جام ملت‌های آسیا بازی کند ولی وضعیت این بازیکن و باشگاه رم مشخص نیست. وحید امیری و مرتضی پورعلی‌گنجی می‌توانستند برای سومین‌بار دوره در جام ملت‌های آسیا بازی کنند که مصدومیت این فرصت را از آن‌ها گرفت.علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در تمام بازی‌ها نیمکت‌نشین بود هم برای سومین دوره در جام ملت‌های آسیا حاضر است.

رکورد بازی می‌شکند؟

در حال حاضر رکورد بازی در جام ملت‌های آسیا در اختیار نکونام و مهدوی کیا با ۱۷ بازی است و این دو در چهار دوره حضور در مسابقات به این آمار رسیدند و حاج صفی و انصاری فرد هم چهارمین دوره بازی خودشان را سپری می‌کنند ولی آیا تهدیدی برای رکورد نکونام و مهدوی‌کیا محسوب می‌شوند؟ در حال حاضر احسان حاج صفی ۱۱ بازی در جام ملت‌های آسیا در کارنامه دارد و انصاری فرد هم ۷ بار در این مسابقات به میدان رفته است. یعنی حاج صفی برای رسیدن به رکورد آن دو نفر نیاز به حداقل ۶ بازی در این دوره از مسابقات دارد که اگر امیر قلعه‌نویی به او میدان دهد شانس زیادی برای این موضوع خواهد داشت ولی انصاری فرد نیاز به ۱۰ بازی دارد که چنین امری غیر ممکن است به این دلیل که ایران اگر تا فینال مسابقات هم پیش برود نهایتا ۷ بازی برگزار خواهد کرد و اگر انصاری فرد در همه بازی‌ها هم حضور داشته باشد آمار خود را نهایتا به ۱۴ بازی خواهد رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha