کد خبر 233183
۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

دیپلمات اسبق کشورمان در گفتگو با حیات:

شکاف بین غربی‌ها و صهیونیست‌ها بالا گرفته است/ ۹۵ درصد افکار عمومی جهان طرفدار فلسطین و مخالف اسرائیل هستند

شکاف بین غربی‌ها و صهیونیست‌ها بالا گرفته است/ ۹۵ درصد افکار عمومی جهان طرفدار فلسطین و مخالف اسرائیل هستند

غلامرضا منتظمی: امروز آنقدری شکاف بین غربی‌ها و صهیونیست‌ها بالا گرفته است که شخصیتی همچون آلن سابروسکی، مدیر سابق مرکز مطالعات استراتژیک پنتاگون تاکید می‌کند که حوادث یازده سپتامبر قطعا کار موساد است.

غلامرضا منتظمی، دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، در گفتگو با  حیات، در رابطه با تحولات جهانی در پی عملیات طوفان الاقصی و نبرد نیابتی شبکه جهانی صهیونیسم با محور مقاومت، با تاکید بر گستردگی میدان نبرد با اسرائیل و شبکه‌های صهیونیستی در عرصه جهانی گفت: ما با اسرائیل و شبکه جهانی صهیونیسم تنها در منطقه خودمان مواجه نیستیم و اسرائیل مانند شجره خبیثه‌ای است که ریشه و تنه آن در غرب است و ما در منطقه خودمان با شاخ و برگ‌های این درخت روبرو هستیم.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها با اتکا به سیطره مطلق خود بر تمدن غرب همواره به دنبال گسترش نزاع ایدئولوژیک خود با ایران اسلامی به سطح جهانی هستند و می‌خواهند غرب و نظام جهانی را در مقابل ایران قرار دهند. ما به عنوان تنها کشوری که مجدانه در مقابل سیطره تمامیت‌خواهانه صهیونیسم بر جهان ایستاده‌ایم، چاره‌ای جز مقاومت نداریم. چراکه تمامیت‌خواهی صهیونیسم در این نزاع وضعیت میانه‌ای باقی نمی‌گذارد و ما اگر پیروز نشویم؛ مجبور به پذیرش شکست و انقیاد آن‌ها هستیم.

وی  با تاکید بر پیروزی‌های متعدد جمهوری اسلامی در نبردهای نظامی همچون جنگ ۳۳ روزه، نبرد با داعش، جنگ سوریه و ... گفت: حال سوال اینجاست که علی‌رغم این پیروزی‌های بی‌شمار در عرصه نبرد نظامی چرا ما به پیروزی نهایی در نبرد بزرگ جهانی دست نیافته‌ایم؟ پاسخ این سوال شاید در غفلت دستگاه‌های اجرایی ما نسبت به گستردگی این نبرد نهفته باشد. صهیونیسم جهانی به صورت مشخص در دو حوزه غیرنظامی عملیات نرم گسترده‌ای را با استفاده از ظرفیت‌های غربی‌ها به عنوان آلت دست خود علیه کشورمان سازماندهی می‌کنند.

منتظمی تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که صهیونیست‌ها آن را علیه ما به کار گرفته‌اند ابزار تحریم اقتصادی است. این تحریم‌ها عمدتا به بهانه پرونده هسته‌ای ایران اعمال می‌شوند، اما پر واضح است که برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای بیش نیست و علت اصلی این فشارها، قرار  گرفتن ایران در مقابل صهیونیست‌ها در نبرد بزرگ جهانی است. کشور پاکستان در همسایگی ما به سلاح اتمی دست یافته است و صلح و امنیت منطقه را هم با پرورش نیروهای بنیادگرا تهدید می‌کند، اما هیچ فشاری از سوی نهادهای بین‌المللی غربی علیه این کشور اعمال نمی‌شود. این در حالی است که کشورمان ایران که همچون ده‌ها کشور دیگر دنیا صرفا به دنبال برنامه‌ صلح‌آمیز هسته‌ای است؛ انواع و اقسام تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی را تحمل می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان غربی که ما در کنفرانس‌های متعدد بین‌المللی میزبان یا میهمان آن‌ها بودیم، برا این امر اذعان دارند که تحریم و فشارهای اقتصادی روزافزون بر ایران نه به دلیل برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای بلکه به این دلیل است که ما تنها کشوری هستیم که در این نبرد بزرگ و تاریخی در مقابل شبکه صهیونیسم جهانی قرار گرفته‌ایم.

دبیر اول اسبق سفارت ایران در فرانسه گفت: ابزار دیگری که صهیونیست‌ها علیه ما استفاده می‌کنند ابزار جنگ فرهنگی است. مواردی همچون ترویج انقلاب جنسی، تضعیف نهاد خانواده و هتک سنت‌ها و ارزش‌های دینی از طریق هژمونی رسانه‌ای غرب. به کارگیری این ابزار علیه ما همان عاملی است که منجر به بروز اغتشاشاتی که سال گذشته در کشور شاهدش بودیم می‌شود. سردار سلامی در آذر ماه سال گذشته (در اوج اغتشاشات) گفت: «این ناآرامی‌ها نتیجه آرایش بزرگ نظام جهانی برابر ماست». من فکر می‌کنم این تعبیر سردار سلامی در نتیجه کار کارشناسی و با دقت بالایی بیان شده است. چرا که آثار این عملیات نرم فرهنگی که با آمریت صهیونیست‌ها و عاملیت رسانه‌های غربی اجرا می‌شود؛ به وضوح در خط مشی‌های جریانات اغتشاش‌گر قابل مشاهده است.
آیا ما نسبت به موقعیت خود در این نبرد آگاهیم؟

مشاور اسبق امور بین‌الملل معاونت سینمایی وزارت ارشاد ادامه داد: باتوجه به اینکه ایران تنها کشوری است که در این نبرد بزرگ تاریخی در مقابل یک صحنه‌آرایی جهانی قرار گرفته، باید اقدامات اجرایی خود را نیز متناسب با این موقعیت خاص تنظیم کند. آیا امروز اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاوتی با اقدامات روتین دیگر وزارتخانه‌های مشابه در دیگر کشورها دارد؟ آیا دستگاه‌های اجرایی اقتصادی ما برنامه‌ جدی‌ای برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات ما از دست توطئه‌های اقتصادی دشمن است دارند؟

وی افزود: به نظر من موقعیت ما در این نبرد بزرگ موقعیت بدی نیست و ما به خصوص پس از طوفان‌الاقصی به خشکاندن ریشه‌های این شجره خبیثه جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم. اما آنچه که باعث می‌شود این قدم‌های رو به جلو در داخل کشور به چشم نیاید، همین ناآگاهی برخی از دستگاه‌های داخلی نسبت به موقعیت منحصر به فرد کشور در این نبرد تاریخی است. از این رو همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید به طور ویژه نسبت به مسئله اسرائیل و نبرد جهانی و تاریخی ما با شبکه جهانی صهیونیسم اهتمام ویژه داشته باشند.

منتظمی ادامه داد: صهیونیست‌ها پس از هرشکست در میدان نظامی همواره تلاش می‌‎کنند انتقام‌شان را در عرصه‌‎های نرم بگیرند و ما به خصوص حالا که هیمنه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در طوفان‌الاقصی فرو ریخته‌ایم؛ باید بیش از پیش برای اقدامات خصمانه آن‌ها در این زمینه آماده باشیم.

معاون اسبق اداره دوم آفریقا در وزارت امور خارجه، با تاکید مجدد بر سیطره مطلق شبکه صهیونیستی بر تمدن غرب گفت: صهیونیست‌ها امروز منافع و اولویت‌های خود را بر غرب تحمیل می‌کنند. امروز در راهبردهای کلان امنیتی غرب، دشمن اصلی روسیه و اوکراین اولویت اول امنیت جهانی است اما آمریکایی‌ها تحت فشار لابی‌های صهیونیستی در نهادهای قدرت داخلی شان مجبورند که اولویت‌های امنیتی خود را رها کنند و مسئله حماس را اولویت خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در اروپا نیز امروز درگیری‌های سیاسی جدی‌ای بر سر این مسئله وجود دارد و بسیاری از نیروهای سیاسی اروپایی امروز سوال می‌کنند که چرا ما برای منافع اسرائیل باید منافع ملی و امنیتی خودمان را قربانی نموده و در رسوایی جنایت‌های بی‌سابقه صهونیست‌ها در غزه آشکارا شریک شویم؟

منتظمی تاکید کرد: این اختلافاتی که اخیرا حتی به سطح لفاظی‌های مقامات سیاسی غرب هم رسیده را می‌توان مصداق بارز ایجاد شکاف بین غرب و اسرائیل در نظر گرفت. امروز نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس برجسته آمریکایی نیز معنقد است که برای اولین‌بار اولویت‌ها و منافع‌ملی آمریکا در تعارض با منافع رژیم صهیونیستی قرار گرفته؛ اما آن‌ها به دلیل سیطره گسترده لابی‌های صهیونیستی مجبور به تمکین هستند. امرور حتی بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند که آن‌ها هم مثل فلسطینیان مورد ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.
باید کار را تمام کنیم.

وی ادامه داد: امروز حتی جان مرشایمر، دانشمند روابط بین‌الملل آمریکایی هم معتقد است ۹۵ درصد افکار عمومی جهان طرفدار فلسطین و مخالف اسرائیل است. این بدان معنا است که ایران رهبر ۹۵ درصد افکار عمومی دنیاست. چرا که این ایران است که جدی‌تر از هرکشور دیگری با ارائه حمایت‌های مالی و سیاسی و فنی در پشت سر مقاومت فلسطین ایستاده است.

منتظمی ادامه داد: امروز آنقدری شکاف بین غربی‌ها و صهیونیست‌ها بالا گرفته است که شخصیتی همچون «آلن سابروسکی»، مدیر سابق مرکز مطالعات استراتژیک پنتاگون تاکید می‌کند؛ «حوادث یازده سپتامبر قطعا کار موساد است». حال که این شکاف به این سطح رسیده، ما باید درگیری را به سمتی هدایت کنیم که دشمن را به طور کامل شکست داده و پیروزی کامل به دست بیاوریم. اما در این زمینه نباید دچار اشتباه شویم و بیاندیشیم که شکست کامل دشمن صرفا در میدان نظامی به دست می‌آید. حصول پیروزی کامل برای ما جز در دو میدان به صورت توامان تحقق پیدا نمی‌کند.

دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه افزود: ما باید تلاش‌هایمان را به طور توامان در دو میدان جنگ سخت و جنگ نرم تقسیم کنیم. ما باید امروز همان‌طور که در میدان نظامی با این شجره خبیثه می‌جنگیم، در میدان فرهنگی و جنگ نرم هم تمام نیروی خود را بسیج کنیم و به خصوص نخبگان غربی را هم آگاه کنیم که آن‌ها هم با تبدیل شدن به آلت دست صهیونیسم درحال از دست دادن منافع خود هستند. این همه چیزی است که مرحوم نادر طالب‌زاده بر آن تاکید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha