کد خبر 232943
۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد

نخست وزیر پیشین عراق و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه گفت وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه همچنین موضوعات مهم منطقه به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان از مشارکت فعال آقای عبدالمهدی در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین تشکر کرد و هدف از این نشست را استفاده مؤثرتر از ظرفیت‌ها و سازوکارهای بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین و متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به مناسبات ممتاز و راهیردی ایران و عراق اظهار داشت: سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی و اسناد پرشمار همکاری منعقد شده میان دو کشور در سطوح و زمینه‌های مختلف، نشانگر عمق مناسبات دوستانه و برادرانه ایران و عراق است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده عراق در روند تحولات و همکاری‌های منطقه‌ای تقدیر و بر ضرورت استمرار نقش آفرینی این کشور در ابتکارات و تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تقدیر برای برگزاری موفقیت آمیز نشست تهران در خصوص فلسطین و نیز مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی مستمر از مقاومت ملت مظلوم فلسطین، ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها را محکوم نموده و خواستار اتحاد میان فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha