کد خبر 232843
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

نریمانی در گفتگو با حیات مطرح کرد؛

فعالیت‌های «خانه ایثارگران» مورد تائید بنیاد شهید نیست/ مواظب سوءاستفاده تشکل‌های غیرقانونی ایثارگری باشید

فعالیت‌های «خانه ایثارگران» مورد تائید بنیاد شهید نیست/ مواظب سوءاستفاده تشکل‌های غیرقانونی ایثارگری باشید

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که فعالیت‌های «خانه ایثارگران» مورد تائید بنیاد شهید نیست.

رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با حیات مطرح کرد: برخی افراد اخیرا در قالب تشکل غیرقانونی دنبال سوءاستفاده از افراد جامعه خصوصا ایثارگران هستند که لازم است خانوده معظم شهدا در ارتباط و دعوت اینگونه تشکل‌ها حتما استعلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشند.

وی در ادامه افزود: «خانه ایثارگران» از جمله مواردی است که اخیرا دعوت‌های از ایثارگران داشته است اما فعالیت این تشکل مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست زیرا برخی گزارش‌ها حاکی از سوء‌استفاده «خانه ایثارگران» از افراد جامعه خصوصا ایثارگران به‌‎دست‌مان رسیده است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت تشکلی و شبکه‌های مردمی با موضوع ایثار و شهادت بایستی دارای مجوز از وزارت کشور بوده و در بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شده باشد، یادآور شد: به دلیل مسائلی که در گذشته «خانه ایثارگران» با آن مواجه بوده، هرگونه فعالیت تشکلی تحت عنوان «خانه ایثارگران» مورد تایید ما نیست.

وی  حمایت از تشکل‌های ایثارگری دارای مجوز را از جمله برنامه‌های راهبردی ابلاغی دکتر قاضی‌‍زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام و اضافه کرد: مقرر است در یک بازه زمانی مدل ارتباطی متناسب با وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران و سمن‌ها طراحی و اکثر فعالیت‌های بنیاد به تشکل‌ها واسپاری شود.

نریمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هدف اساسی مردمی‌سازی فعالیت‌ها است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص پیشگام بوده است. 

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران به انعقاد تفاهم بنیاد و وزارت کشور در خصوص توسعه فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: امسال ویژه برنامه‌هایی برای توانمندسازی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده ازظرفیت تشکل‌ها اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha