کد خبر 232352
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

راه اندازی سامانه فرنما در وزارت علوم 

راه اندازی سامانه فرنما در وزارت علوم 

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: امسال دومین جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و دانشجویانی که ممتاز علمی هستند می‌توانند تا پایان تحصیل از بورس تحصیلی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید فردین تقی‌زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در اولین نکوداشت دانش آموختگان شاهد و ایثارگر گفت: این نکوداشت برای اولین‌بار است و دانش آموختگان ممتاز دانشگاه‌های سراسر کشور مورد قدردانی قرار می‌گیرند و این یکی از برنامه‌هایی است که در سیاست‌های سازمان امور دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکید سازمان بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر است، گفت: در تمام حوزه‌ها برای انجام این مهم برنامه‌ریزی شده است، بر همین اساس برنامه‌های متنوعی را دو سال گذشته داشته‌ایم که یکی از آنها طرح ملی ضیافت ایثار در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد بود که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر را که بعد از یک وقفه ۱۰ ساله، آخرین‌بار در سال ۱۳۹۱ برگزار شد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگزار شد. البته تنوع ورزشی در سازمان زیاد بوده لذا از این به بعد هر دوسال یکبار برگزار خواهد شد. المپیادهای قهرمانی و بین‌الملل سال‌های «فرد» و المپیاد دانشجویان شاهد ایثارگر و المپیاد همگانی سال‌های «زوج» برگزار شود؛ یعنی در سال ۱۴۰۴ از برنامه‌های سازمان امور دانشجویان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان به میزبانی دانشگاه شیراز خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان تدوین شد جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی که اولین جشنواره را به میزبانی دانشگاه هنر برگزار کردیم و دومین جشنواره که امسال با حضور همه دانشجویان شاهد و ایثارگر کل کشور به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و در هفته آینده تفاهم‌نامه این جشنواره به امضا می‌رسد.

تقی‌زاده افزود: جایزه ملی سردار شهید سلیمانی که سال قبل به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، امسال دومین جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و دانشجویانی که ممتاز علمی هستند و شاخص‌هایی که ما تعریف کرده‌ایم را احراز کنند، می‌توانند تا پایان تحصیل از بورس تحصیلی استفاده کنند.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: برنامه دیگری که مورد تاکید سازمان امور دانشجویان است، سال آینده حتماً برگزار می‌شود؛ بحث مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است که البته ما کلید این کار رو زدیم جلساتی با بنیاد ملی نخبگان و سازمان ثبت اسناد کشور که در  حوزه مالکیت فکری و معنوی حمایت می‌کنند داشته‌ایم و کارگاه‌های آموزشی را شروع کرده ایم.

وی گفت: البته سال آینده ما با شعار اینکه هر متخصص یک مهارت هم باید کسب کند را ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر تعریف کرده‌ایم تا دانشجویی که دانش آموخته می‌شود بتواند علاوه بر تخصص یک مهارت داشته باشد و بر همین اساس دانشگاه میزبان رو تا پایان سال مشخص و فراخوان اعلام می‌کنیم و دانشجویانی که متقاضی باشند سال آینده در یکی از دانشگاه‌های کشور در یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه شرکت می‌کنند و گواهینامه مهارت در یک رشته‌ای که الزاماً رشته تحصیلی نیست مهارت کسب می کنند.

تقی‌زاده با بیان اینکه بودجه‌ای برای برنامه‌های اداره شاهد و ایثارگر نبوده و تنها حمایت‌های مقام عالی وزارت دکتر زلفی گل و دکتر داداش پور بوده است، گفت: با هماهنگی‌هایی که با بنیاد شهید شده اسامی دانش آموختگان ممتاز را به این بنیاد ارسال می‌کنیم تا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها مورد استعلام قرار بگیرند و بتوانند وارد کار دولتی یا استخدام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha