کد خبر 232203
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

وزیر کار به «حیات» پاسخ داد:

چگونه به اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اعتراض کنیم؟ + فیلم

چگونه به اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اعتراض کنیم؟ + فیلم

وزیر کار گفت: آنهایی که قانون در موردشان اجرا نشده به رئیس شرکت، سازمان اداری و استخدامی و تابعین قانون کار نیز به وزارت کار مراجعه کنند.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به صحبت‌هایش در مورد اینکه، ایثارگرانی که تبدیل وضعیتشان انجام نشده است، می‌توانند شکایت کنند، گفت: ایثارگرانی که در چارچوب قانون می‌بایست تبدیل وضعیت شوند، در سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلفی دولتی تبدیل وضعیت شده‌اند؛ مابقی ایثارگران نیز می‌توانند تقاضای خود را به رئیس دستگاه مربوطه تقدیم و به آن رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی از ایثارگرانی که در پالایشگاه اصفهان، کشتیرانی و  ذوب‌آهن هستند، هنوز نتوانسته‌اند تبدیل وضعیت شوند، این افراد چگونه می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را اعلام کنند؟، اظهار کرد: این عزیزان اگر شرایطشان در چارچوب قانون کار است، می‌توانند نامه‌های خود را برای ما ارسال کنند، ضمن اینکه می‌توانند تقاضای خود را از طریق رئیس دستگاه خود (دستگاه مربوطه) اعلام و پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به دلیل اینکه این موضوع دامنه‌ای گسترده‌ای ندارد، نیاز به سامانه‌ای برای اعلام شکایات وجود ندارد.

مرتضوی همچنین گفت: لذا ایثارگران یا بصورت فردی یا گروهی می‌توانند اگر تبدیل وضعیتشان طبق قانون اعمال نشده است، آن‌را از طریق سازمان امور استخدامی، افرادی که تابع قانون کار است از طریق وزارت کار و نیروهای شرکتی از طریق مدیران شرکتی پیگیری کنند و ماهم اجرای قانون را به آنها تاکید خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha