کد خبر 232062
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: 

شهید کاظمی آشتیانی لشکر یک نفره بود/ دشمنان به‌جای جنگ، وارد رقابت در عرصه علم و فن‌آوری با ما شده‌اند

شهید کاظمی آشتیانی لشکر یک نفره بود/ دشمنان به‌جای جنگ، وارد رقابت در عرصه علم و فن‌آوری با ما شده‌اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استراتژی دشمنان در جنگ با ما تغییر کرده و به جای جنگ، وارد رقابت در حوزه علم و فن‌آوری با ایران شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر (رویش) که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: ما هم‌اکنون چهره های برجسته‌ای در دنیا داریم که به‌دلیل تلاش‌های آنها، کشور در لبه فن‌آوری، صاحب نظر است.

وی ادامه داد: این ماحصل تلاش ایثارگران عزیزی است که در دوران دفاع مقدس، جان خود را به مکتب اهل بیت آورده و امروز در حوزه علم و پژوهش مشغول‌ هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از وظایف ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معرفی تربیت شدگان مکتب ایثارگری است، افزود: پیش از این، رتبه‌های برتر کنکور و مدرسان برجسته معرفی می‌شدند، اما در دوره جدید سنگ بناهای جدیدی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جلسه امروز به نام یک شهید شاخص نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: این شهید مورد لطف حضرت آقا هستند و از سوی ایشان به‌عنوان شهید شاخص نام‌گذاری شده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مقام والای شهید کاظمی آشتیانی (ره) اضافه کرد: ایشان شهید شاخص هستند زیرا جوانان را با اخلاق و منش خود هدایت می کنند و به بیانی به آنها می‌گویند که اگر می‌خواهید شهید شوید مانند یک شهید باید زندگی کنید.

وی در ادامه یادآور شد: شهید کاظمی آشتیانی یک لشکر یک نفره بود. ایشان گفتمان علم و فن‌آوری را پیش از اینکه گفتمان به معنای امروز شود، احساس و جلوتر از زمان خود حرکت کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بعدا تولید دانش، سکه رایج در کشور شد، افزود: زمانی شهید کاظمی آشتیانی وارد عرصه علم و فن‌آوری و دوره دوم انقلاب شد که دانشگاه‌های ما هم وارد این حوزه نشده بودند.

وی با اشاره به سخن شهید دانشمند تهرانی مقدم تاکید کرد: ایشان گفته‌اند که هنر این نیست که یک مدیر به قدر امکانات کار کند، بلکه مدیر آن است که بیش از امکانات تولید فرصت کند و شهید آشتیانی توانست با دست خالی و بدون منابع مالی پیشرفت در این عرصه را محقق کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اگر امروز تاکتیک دشمنان تغییر کرده به خاطر این است که رقبای منطقه‌ای فهم جدیدی از رقابت در قدرت پیدا کرده‌اند و هرچند گروه تروریستی بسیج می‌کنند اما در روشی دیگر، بر آن شده‌اند تا در عرصه علم و فن‌آوری با ما رقابت کنند. شاهد مثال آن، توسعه و پیشرفت عربستان و امارات در حوزه علم و فناوری است.

وی همچنین گفت: این وظیفه ماست که ما در عرصه‌های مختلف انقلاب دوم را یاری کنیم و به پیروزی برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha