کد خبر 232039
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ظرفیت‌های علمی بزرگی در میان جامعه ایثارگری وجود دارد/ ایثارگران نمونه جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان

ظرفیت‌های علمی بزرگی در میان جامعه ایثارگری وجود دارد/ ایثارگران نمونه جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در میان جامعه ایثارگران کشور، ظرفیت های علمی بزرگی وجود دارد و برخی از این افراد جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ حجت‌الاسلام حامد قوام مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر (رویش) که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: جشنواره رویش با یاد و خاطره مرحوم کاظمی آشتیانی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم کاظمی به‌عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ازسوی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند و تاکید داشتند که امثال ایشان باید به عنوان نسل جوان و یکی از قله‌های بسیج معرفی شوند زیرا امثال این افراد در عرصه علم و فن‌اوری کارهای بزرگی کردند و این مصداق بزرگ ایثارگری است.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک فقیه مجاهد یعنی حضرت امام (ره) پایه‌گذاری و با جانفشانی شهدا و ازخودگذشتگی ایثارگران پیروز شد. در حال حاضر انقلاب اسلامی وارد یک دوره جدید و گام دوم خود شده و آن ورود به عرصه جدید برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

وی در ادامه یادآور شد: دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و بخش‌های کشور باید متناسب با این گام دوم انقلاب، خود را به‌روز کرده و نقش‌های خود را بازتعریف کنند.

حجت‌الاسلام قوام همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد شهید به‌عنوان یک دستگاه انقلابی قرار است با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بزرگ و سرمایه عظیم خانواده شهدا و با جهاد علمی فرزندان شهدا و ایثارگران و کسانی که دلبسته فرهنگ ایثار و آرمان‌های انقلاب هستند، نقش خود را در حکمرانی ایران بازتعریف کند و برای تحقق تمدن نوین اسلامی وارد عمل شود.

وی افزود: این قشر میراث‌دار مجاهدت پدران‌شان هستند، ظرفیت‌های علمی بزرگی در این بنیاد وجود دارد و این افراد جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: برای ساختن جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توانیم از این سرمایه‌ها استفاده کنیم و با مجاهدت ایثارگران در عرصه‌های علمی می‌توانیم آینده روشنی را برای کشور را ترسیم کنیم و پیام انقلاب را به نسل‌های آینده و جامعه بشری برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha