کد خبر 231969
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

دارویی برای بیماران اس‌ام‌ای در دنیا ساخته نشده است

دارویی برای بیماران اس‌ام‌ای در دنیا ساخته نشده است

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی-دارویی گفت: بسیاری اقلام تولیدی مواد اولیه دارویی در خصوص بیماران صعب العلاج است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی-دارویی در خصوص مواد اولیه داروهای خاص، گفت: بسیاری اقلام تولیدی ما در خصوص بیماران صعب‌العلاج است.

وی درباره بیماران اس‌ام‌ای بیان کرد: دارویی در جهان برای این بیماران ساخته نشده و این داروهایی که وجود دارد در بیشتر کشورهای پیشرفته مصرف نمی‌شود بلکه از طریق حمایت‌های طب فیزیکی و توانبخشی مورد حمایت قرار می‌گیرد. متاسفانه دارویی که وجود دارند داروهای بی‌اثری هستند و مقالات علمی در این خصوص وجود دارد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی-دارویی تاکید کرد:‌ این داروها اثر بخشی ندارد بلکه تمام مقالات علمی بین‌المللی بر این قضیه اتفاق نظر دارند که ایمن داروهای اثر بخشی ندارد و حمایت از این بیماران باید با امکانات طب فیزیکی و ورزشی و فیزیوتراپی باشد و اثر بخشی بیشتری دارد.

اختراعی همچنین گفت: اکنون برای بیماری دارویی جهت درمان این بیماران تاکنون در هیج جای دنیا ساخته نشده و ما نیز مقالاتی در این خصوص منتشر کردیم؛ به‌طوری‌که کشورهای رفرنس دارو مثل انگلیس، آلمان، کاناداد و فرانسه هیچ کدام این داروها را موثر ندانسته و حتی برخی این داروها را زیانبار اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha