کد خبر 231079
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

فرمانده سپاه تهران مطرح کرد؛ 

سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به عنوان گرامیداشت روز شهید گمنام شناخته می‌شود

سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به عنوان گرامیداشت روز شهید گمنام شناخته می‌شود

فرمانده سپاه تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به‌عنوان گرامیداشت روز شهید گمنام شناخته شده و به لطف زحمات کارگروه تفحص شهدای گمنام این مراسم هرساله برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ایام شهادت و ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم و همینطور گرامی می‌داریم روز شهدای گمنام را. چند سال است که این نام گذاری صورت گرفته و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به عنوان گرامیداشت روز شهید گمنام شناخته می‌شود و به لطف زحمات کارگروه تفحص شهدای گمنام این مراسم هرساله برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: امسال تقارن این ایام با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی پناه غزه هم در نوع خودش جالب توجه است. این روزها شاهد قتل عام زنان و کودکان بی دفاع هستیم و هم زمانی تشییع پیکر پاک شهدا با جنایت علیه مردم غزه موضوع جالبی است. 

فرمانده سپاه تهران افزود: امیدوارم با حضور پرشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام و حضور پررنگ در این مراسم به نوعی حمایت از مردم غزه و مجاهدین حماس هم صورت بگیرد و جنایات رژیم صهیونیستی محکوم شود. 

وی با بیان اینکه ما تشییع پیکر ۲۸۰ شهید گمنام را داریم و این مراسم به امید خدا با حضور پررنگ مردم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ۱۱۰ شهید در پایتخت و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر هستند که تدارک برنامه آن دیده شده است. جلسات هماهنگی آن در استانداری‌ها برگزار شده و مراسم با شکوه معنوی در تهران ۲۵ آذرماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی هم صورت گرفته است و از این به بعد هم خواهد شد. از مردم عزیز دعوت می‌کنم در این مراسم حاضر شوند.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر شهدا ۲۶ آذر برگزار خواهد شد. یک برنامه و سخنرانی مقابل دانشگاه تهران خواهیم داشت و بعد از آن کاروان شهدا حرکت می‌کنند و مردم هم به امید خدا مثل همیشه حضور خواهد داشت. این شهدا از مناطق جنگی مجنون، مهران، سومار، خرمشهر، شرهانی، فکه و... هستند. بعد از تشییع پیکر پاک شهدا در ۲۶ آذر ماه، روز ۲۷ ام تدفین این شهدا برگزار شده و برنامه‌ریزی مربوط به آن صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در همه جای کشور برای حضور گسترده مردم پیش بینی شده است، تاکید کرد: با همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و امدادی هماهنگ شده است. تجارب خوبی در این دستگاه ها داریم که مراسم را به بهترین شکل انجام دهند. 

فرمانده سپاه تهران افزود: مسیر تشییع همان مسیر همیشگی از جلوی دانشگاه تهران تا معراج شهدا خواهد بود و بعد برای مراسم تدفین تقسیم خواهند شد. مجموع برنامه های ما بود که پیش بینی شده است.  

وی بیان کرد: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت مربوط به تهران است و اجلاسیه‌اش از ۲ تا ۱۲ بهمن‌ماه است که برنامه‌های زیادی از همین روزها در خصوص آن برگزار می‌شود. تشییع شهدا روز ۲۶ آذر هست و سایر برنامه ها در ذیل کنگره ۲۴ هزار شهید خواهند بود.

سردار حسن‌زاده صحبت‌های اینگونه داد: درخواست‌های زیادی به مجموعه بنیاد حفظ آثار برای تدفین شهدای عزیز در مراکز آموزشی و دانشگاه ها و مراکز علمی داریم که مورد بررسی قرار می‌گیرد و معمولا در همان موقع مراسم خاکسپاری و تشییع انجام میشود. امیدوارم تمام شهر و کشور ما عطر آگین به پیکر پاک شهدا شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در خصوص مکان های تدفین بخشی از آن مشخص شده و برخی در دست بررسی است و ابعاد مختلفی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در خصوص مدارس الزاماً شاید آنجا بحث تدفین مطرح نباشد ولی چند سالی است که شهدای گمنام در خیلی از مدارس برایشان مراسم گرفته می‌شود و به شدت مورد استقبال دانش آموزان و معلمان قرار گرفت.

فرمانده سپاه تهران همچنین گفت: امسال هم چنین برنامه‌ای داریم که شهدای گمنام در مراسم حضور خواهند داشت و برایشان مراسم گرفته خواهد شد و در کنار آن کارهای هنری و فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha