کد خبر 230623
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

گزارش «حیات» از زندگی شهید اسداللهی؛

حمیدرضا ترسی از شهادت نداشت + فیلم

حمیدرضا ترسی از شهادت نداشت + فیلم

همسایه شهید حمیدرضا اسداللهی گفت: او قید هر چه داشت و نداشت و قید مقامش را زد و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) رفت. در واقع او انسانی بود که ترسی از شهادت نداشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید حمیدرضا اسداللهی از آن بسیجی‌های پاکباز و مخلص بود که امام حسین (ع) در زندگی اش جاری و ساری بود. او در 15 بهمن ماه سال 1363 متولد شد. وی دریافته بود که جهاد در حیطه فرهنگ و آموزه های فرهنگی در زمانه اش از اوجب واجبات است فلذا یکی از اعضای مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی به شمار می رفت و فعالیتهای بسیاری را در عرصه های تربیتی و فرهنگی در کشورهایی مانند لبنان و پاکستان و عراق مدیریت کرده بود.

نام جهادی اش «ابومحمد» بود. این پاسدار شهید از مدافعان حریم انقلاب اسلامی بود و از همین رو در وصیتنامه اش نیز به تبیین مواضعش می پردازد. این مجاهد راه حق در روز 29 آذرماه سال 1394 در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

صیاد از همسایگان شهید حمیدرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهید اسداللهی یکی از شهدایی بود که از نوجوانی هر کاری می کرد برای رضای خداوند انجام می داد. چه در مدرسه و چه در مسجد برای رضای خدا کار می کرد. من از کودکی‌اش او را می شناسم. آدمی بود که در خانواده مذهبی بزرگ شد و با پسر من دوستی نزدیکی داشت.

وی ادامه داد: زمانی که ما خبردار شدیم که پسرم و حمید می خواهند برای دفاع از حرم بروند، پسر من و او هر دو صاحب اولاد بودند. شهید اسداللهی نیز دو فرزند با نام احمد و محمد داشت که در حلب سوریه به شهادت رسید.  او از کسانی بود که در روزهای اول با خلوص نیت یک تیمی را جمع کرد و ساختمان های مخروبه عراق را برای زائران بازسازی کرد.

وی ادامه داد: او قید هر چه داشت و مقامش را زد و برای دفاع از حرم حضرت زینب رفت. در واقع او انسانی بود که ترسی از شهادت نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha