کد خبر 229882
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

شهید مدافع حرم «حسن اکبری» در امامزاده جعفر باغ فیض آرام می‌گیرد

شهید مدافع حرم «حسن اکبری» در امامزاده جعفر باغ فیض آرام می‌گیرد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «حسن اکبری» روز پنجشنبه در امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون باغ فیض تهران به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ پیکر مطهر شهید مدافع حرم «حسن اکبری» که به تازگی تفحص و شناسایی شده است، روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه در امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون باغ فیض تهران به خاک سپرده می‌شود.

بعد از شهادت این مدافع حرم و مفقودی پیکرش در تدمر سوریه، مزار یادبودی در امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون باغ فیض پونک تهران ساخته شد که پیکر شهید در همین مزار آرام خواهد گرفت.

شهید «حسن اکبری» متولد ۲۴ خرداد ۱۳۴۹ در جنوب شهر تهران، در محله هاشمی فعلی است. او یک سال بعد از شروع جنگ تحمیلی، مخفیانه و بدون اطلاع والدین و با دستکاری در شناسنامه به دلیل سن پایین عازم جبهه شد. این شهید در نوجوانی از نیروهای تخریبچی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) بود که در اعزام‌هایی که به جبهه داشت، مجروح شد و سال‌های بعد از جنگ را با آرزوی رسیدن به شهادت پشت سر گذاشت.

بعد از جنگ سوریه، شهید حسن اکبری در شهریور سال ۱۳۹۵ برای خنثی‌سازی بمب‌های به‌جامانده از داعش و پاکسازی شهرهای آزادشده به سوریه اعزام شد و سرانجام بامداد ۲۰ آذر ۱۳۹۵ که در حال پاکسازی منطقه‌ تدمر در حومه شهر حلب بود، در حمله داعشی‌ها به شهادت رسید.

 پیکر مطهر شهید اکبری ۷ سال مفقود بود تا اینکه هفته گذشته خبر تفحص و شناسایی این شهید مدافع حرم به همراه ۷ شهید دیگر دفاع از حرم اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha