کد خبر 229500
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

لزوم تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام

لزوم تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر لزوم تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمد جلایی عصر پنجشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار کرد: فرصت‌سازی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی گیلان، بسترسازی جهت افزایش گستره فعالیت‌ها و کیفیت بخشی به برنامه‌های کانون پرورش فکری استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اجتماعی و فرهنگی است و رسیدگی به امور فرهنگی، جزئی جدایی ناپذیر از هویت این نظام مردمی است، افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تشویق جامعه افزایش جمعیت، برطرف‌سازی خلاء‌های فرهنگی و فرصت‌سازی برای نسل کودک و نوجوان لازم و ضروری است.

جلایی حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بستری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ظهور و بروز استعدادها و توانمندی‌های آینده‌سازان ارزیابی‌کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مناسب، منابع مطالعاتی مطلوب و مربیان دلسوز، از شاخصه‌های این مجموعه فرهنگی است و نقش به سزایی در تعلق خاطر اعضا به کتاب و امور فرهنگی دارد.

وی عضویت در کانون را زمینه‌ساز تعلق خاطر خود نسبت به کتاب و امور فرهنگی دانست و با اشاره به فراهم‌سازی امکان اُنس و الفت فرزندان با کتاب افزود: این حرکت در ارتقای سطح آگاهی‌های آنان نقش به‌سزایی ایفا کرده است.

جلایی بر لزوم تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام و اهمیت راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی اضافه کرد: در این مسیر، حرکت‌های سازنده‌ای صورت گرفته و با بر طرف سازی موانع اداری و مالی، در صدد هستیم تا امکان بهره برداری از این مجموعه فراهم شود.

وی به برنامه‌ریزی برای نشست مسؤولان کانون پرورش فکری، برنامه و بودجه، مسکن و شهرسازی استان، فرماندار شهرستان خمام و پیمانکار این طرح طی هفته آتی اشاره و این مهم را مقدمه‌ای برای نیل به این هدف عنوان‌کرد و گفت: حمایت از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون مورد تاکید قرار دارد.

جلایی با مهم توصیف کردن خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم برخوردار شهری گفت: برای اختصاص منابع مالی لازم جهت راه اندازی مراکز سیار این مجموعه در سطح استان در تلاش هستیم.

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام ضرورت دارد

«امین کمالوندی» معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز طی این دیدار با قدردانی از نگاه فرهنگی مسؤولان و حمایت آنان از کودکان و نوجوانان گفت: نسل کودک و نوجوان معصوم ترین افراد هستند و تلاش برای این نسل، زمینه‌های سعادتمندی و عاقبت به خیری را فراهم می‌کند.

کمالوندی به تشریح اولویت‌های این نهاد در جهت گشایش، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون استان و پروژه کانون خمام پرداخت و گفت: معطل ماندن این طرح ارزشمند فرهنگی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از این رو، ضرورت دارد برای تکمیل این طرح، اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی با ضروری ارزیابی‌کردن تحویل موقت این طرح عمرانی به کانون گفت: این امر نقش‌به‌سزایی در پیشگیری از هدر رفت بودجه بیت‌المال دارد.

کمالوندی به خواسته‌های کانون در زمینه اختصاص بودجه مناسب برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و کیفیت بخشی به ملزومات مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، فرسودگی تجهیزات است و امیدواریم به موازات حمایت‌های کانون کشور، امکانی برای افزایش حمایت‌های مسؤولان استانی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha