کد خبر 229468
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

معاون رییس جمهور:

شهدای زن در دفاع از میهن و اسلام همپای مردان ایرانی جانفشانی کردند

شهدای زن در دفاع از میهن و اسلام همپای مردان ایرانی جانفشانی کردند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شهدای زن ایران ثابت کردند که در دفاع از میهن، دین اسلام و ارزش‌های اسلامی، تفاوتی با مردان این سرزمین ندارند و کنار آنان جانفشانی کردند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندرترکمن، اظهار کرد: این جانشفانی، ایثار و اقتدار شهدا به ویژه بانوان شهیده نشان از قدرت بزرگ و ایمان است.

وی ادامه داد: بانوان این سرزمین در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی برای توسعه کشور پای کار هستند.

خزعلی به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت فلسطینیان در این نبرد وحدت شیعه و سنی و اتحاد آنان برای جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی همچنین یاد شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار پیشین شهرستان ترکمن را گرامی داشت.

به گفته دبیر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده بوده که ۹۲۰ شهیده از آنان، اهل سنت است که ۳۸ نفر از آنان شامل ۲۴ نفر از بانوان اهل سنت و ۱۴ نفر از بانوان اهل تشیع در استان گلستان هستند.

سرهنگ پاسدار باقر رحمانی افزود: برای برگزاری این اجلاسیه ۱۴ کمیته استانی و ۱۴ ستاد شهرستانی فعال شد و از چند روز قبل نیز ۴۲ ویژه برنامه متنوع در شهرستان‌تابعه استان تدارک و برگزار شد.

شهیده ‌«مرجانه نازقلیچی» از شهدای حادثه منا و اهل بندر ترکمن جزو شهدای شاخص اهل سنت زن استان گلستان است.

گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان به دور از قوم و مذهب، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha