کد خبر 229255
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

گزارش «حیات» از هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا:

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف

در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا ۶ تیم صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کردند و کار چند تیم دیگر به هفته پایانی کشیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته و با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد و در پایان شش تیم توانستند صعودشان را به مرحله بعدی مسابقات قطعی کرده و سایر تیم‌ها باید در هفته پایانی سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

با نتایج به دست آمده در این بازی‌ها صعود تیم‌های اتلیتیکومادرید، لاتزیو، دورتموند، منچسترسیتی، لایپزیش و بارسلونا به مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی شد و دو تیم باقی مانده برای صعود به مرحله حذفی از بین تیم‌های پورتو و شاختار در گروه H و تیم‌های پاری سن ژرمن، میلان و نیوکاسل در گروه F تعیین خواهد شد.

* لاتزیو ۲ - سلتیک صفر

گل‌ها: چیرو ایموبیله (۸۲، ۸۵)

* فاینورد یک - اتلتیکومادرید ۳

گل‌ها: متس ویفر (۷۷) برای فاینورد و لوتشارل گیرترویدا (۱۴- گل به خودی)، ماریو هرموسو (۵۷) و سانتیاگو خیمنز (۸۱ گل به خودی) برای اتلتیکومادرید

* پاری سن ژرمن یک - نیوکاسل یک

گل‌ها: الکساندر ایساک (۲۴) برای نیوکاسل و امباپه (۹۰+۷) برای پاری سن ژرمن

* آث میلان یک - دورتموند ۳

گل‌ها: ساموئل چوکووزه (۳۷) برای آث میلان و مارکورویس (۱۰)، جیم باینو گیتنز (۵۹) و کریم آدیمی (۶۹) برای دورتموند

* منچسترسیتی ۳ - لایپزیش ۲

گل‌ها: ارلینگ هالند (۵۵)، فیل فودن (۷۰) و خولین آلوارز (۸۷) برای منچسترسیتی و ایکوما اوپندا (۱۳، ۳۳) برای لایپزیش

* یانگ بویز ۲ - ستاره سرخ صفر

گل‌ها: ندلیکویچ (۸) و بلوم (۲۹)

* شاختار یک - آنتورپ صفر

گل: ماتوینکو (۱۲) برای شاختار

* بارسلونا ۲ - پورتو یک

گل‌ها: ژوآئو کانسلو (۳۲) و ژوائو فلیکس (۵۷) برای بارسلونا و پپه (۳۰) برای پورتو

بعد از پایان بازی‌های روز گذشته وضعیت 4 گروه از 8 گروه لیگ قهرمانان اروپا و شرایط صعود تیم‌ها به شرح زیر است:


گروه E: تکلیف روشن شد

در گروه E لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکومادرید شب گذشته در دیدار با فاینورد موفق شد این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و در دیگر مسابقه این گروه هم لاتزیو توانست در با دو گل از سد سلتیک عبور کند. بدین ترتیب اتلتیکو و لاتزیو با ۱۱ و ۱۰ جایگاه اول و دوم را کسب کردند و با توجه به اینکه فاینورد با ۶ امتیاز در رده سوم این گروه قرار گرفته است صعود تیم‌های اتلتیکومادرید و لاتزیو به مرحله بعدی قطعی شد. تیم فاینورد هم با ۶ امتیاز عنوان تیم سوم راهی مسابقات لیگ اروپا خواهد شد. سلتیک هم با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد و بازی آخر این تیم مقابل فاینورد تشریفاتی است. جدال دو تیم اتلتیکومادرید و لاتزیو در هفته ششم برای تعیین سرگروه خواهد بود.

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف


گروه F: صعود دورتموند و بلاتکلیفی پاریس

در این گروه تیم فوتبال دورتموند موفق شد با برتری ۳ بر یک در بازی خارج از خانه مقابل میلان، با کسب ۱۰ امتیاز صعود خود را به مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی کند. در دیگر مسابقه این گروه هم پاری سن ژرمن در آخرین ثانیه‌های بازی با نیوکاسل موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و مانع از ثبت یک شکست خانگی شود. در این گروه پاری سن ژرمن با ۷ امتیاز، نیوکاسل با ۵ امتیاز و میلان هم با ۵ امتیاز تیم‌های بعدی هستند و هر سه تیم شانس صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی را دارند. در هفته ششم دورتموند در خانه میزبان پاری سن ژرمن است و نیوکاسل از میلان پذیرایی خواهد کرد. وضعیت این گروه در هفته پایانی بسیار حساس است و به نوعی گروه مرگ این دوره از مسابقات هم محسوب می‌شود.

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف


گروه G: کار سیتی و لایپزیش تمام شد

در این گروه هم تکلیف دو تیم صعود کننده مشخص شد و بازی‌های هفته پایانی تاثیری در تغییر شرایط گروه نخواهد داشت. تیم فوتبال منچستر سیتی در شرایطی که از قبل صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرده بود در خانه پذیرای لایپزیش بود و موفق شد با درخشش هالند با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود تا آمار پنج برد در پنج مسابقه را به نام خود به ثبت برساند. لایپزیش هم به رغم شکست در این مسابقه با ۹ امتیاز صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی به عنوان تیم دوم قطعی شده است. یانگ بویز هم موفق شد با ۲ گل از سد ستاره سرخ عبور کند. در هفته پایانی یانگ بویز میهمان لایپزیش است و ستاره سرخ از منچسترسیتی پذیرایی می‌کند.

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف


گروه H: همه چیز برای طارمی به روز آخر کشیده شد

در این گروه هم وضعیت تیم‌های صعود کننده به طور قطع مشخص نیست و کار به هفته پایانی کشیده شد. بارسلونا شب گذشته میزبان پورتو و مهدی طارمی و یارانش بود که در نهایت پس از ۹۰ دقیقه تلاش این شاگردان ژاوی بودند که ۲ بر صفر به برتری رسیدند و ۱۲ امتیازی شده و در صدر جدول جای گرفتند. بارسلونا با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد تا صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند ولی کار صعود دیگر تیم گروه به هفته پایانی کشیده شد. در دیگر مسابقه این گروه هم شاختار با نتیجه یک بر صفر از سد آنتورپ عبور کرد. پورتو و شاختاردونسک هر دو ۹ امتیازی هستند و باید دید در هفته پایانی کدام تیم صعودش را قطعی می‌کند. در هفته ششم پورتو در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در خانه مقابل شاختار به میدان خواهد رفت که این تقابل سرنوشت تیم دیگر صعود کننده از این گروه را تعیین خواهد کرد.

قطعی شدن صعود شش تیم به مرحله حذفی/ طارمی و یارانش همچنان بلاتکلیف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha