کد خبر 228088
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

قاضی‌زاده هاشمی در جمع قهرمانان پاراآسیایی:

عملکرد موفق قهرمانان پاراآسیایی نشان‌دهنده غیرت و انگیزه آنهاست

عملکرد موفق قهرمانان پاراآسیایی نشان‌دهنده غیرت و انگیزه آنهاست

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ورزشکاران پاراآسیایی، نیت‌شان پاک بوده و خدا هم آنها را کمک کرده است، گفت: عملکرد موفق قهرمانان پاراآسیایی ایران در پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، نشان‌دهنده غیرت و انگیزه آنهاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات، مراسم تقدیر از ۷ ورزشکار مدال‌آور ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که مدال‌های خود را به خانواده شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مظلوم غزه اهدا کردند، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و این چهره‌های درخشان ورزش کشور، به میزبانی بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این نشست، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب و پیروزی‌های مبارک ورزشکاران و تیم‌های ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، گفت: ورزشکاران ما در کاروان پارالمپیک با کسب مدال‌های رنگارنگ درخشیدند. این عزیزان، ایثارگرانی بودند که محدودیت‌های جسمی را دلیل ناکارآمدی ندانسته و آن را سکوی پرتاب و موفقیت خودشان قرار دادند و همین مساله در نهایت عامل موفقیت‌شان شد.

وی اضافه کرد: کاروان پارالمپیک ایران در مسابقات آسیایی به مقام دوم دست یافت، تیمی که از همان ابتدای مسابقات در جایگاه بالایی قرار داشت و تا پایان هم در این رتبه باقی ماند. این موفقیت‌ها از چه جهت قابل اهمیت است؟ از این جهت که جمعیت یک کشور، می‌تواند جمعیت موفقیت‌هایش را هم افزایش دهد. کشوری مثل چین که پرجمعیت است، باید مدال‌های زیادی هم داشته باشد ولی خیلی از کشورها از ما جمعیت بیشتری دارند و مدال‌های کمتری کسب کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: از سوی دیگر قهرمانان پارالمپیک ما تجهیزات بیشتری هم نیاز دارند ولی امکانات ما هم محدود است. البته قهرمانان پارالمپیکی ما در بین کشورهایی که جمعیت بیشتری از ما داشتند، موفق‌تر بودند و از جهت امکانات هم رسیدگی مناسبی برای‌شان صورت نگرفته بود ولی نتایج خوبی گرفتند.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، تاکید کرد: عملکرد موفق قهرمانان پاراآسیایی ما در مقایسه با آسیایی‌ها، نشان از غیرت و انگیزه آنها دارد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: می‌خواهم با صحبت‌هایم به این نکته برسم که موفق نشدن ارتباطی به نبود امکانات ندارد و نشان از کمبود انگیزه است و قهرمانان پاراآسیایی ما این را نشان دادند.

وی همچنین تصریح کرد: ورزشکاران پاراآسیایی ما کمتر درگیر مادیات و سلبریتی بازی‌ها و نمایش‌ها هستند و کمتر خودشان را به این موارد آلوده کردند. آنها دنبال فضای مجازی و جذب فالوور و نمایش‌های این چنینی نبودند، نیت‌شان پاک بوده و خدا هم آنها را کمک کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با شرایطی که ورزشکاران پارالمپیکی ما دارند، انتظارمان بود که ششم یا هفتم شوند ولی دوم شدند پس بچه‌های آسیایی ما با این شرایط باید اول می‌شدند. به طور کلی می‌گویم جایی که مادیگرایی وارد شود، نتیجه عکس حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: ایثارگران ما هم در همین راستا قدم برداشتند و نشان دادند وقتی جان خودتان را در راه خدا ایثار می‌کنید، موفقیت حاصل می‌شود و از خودگذشتگی همیشه با نصرت خدا همراه است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: این مراسم هم تشکیل شده تا به این عزیزان بگوییم عملکردشان قابل تقدیر بوده و مورد توجه است. البته تشکیل چنین جلساتی برای این عزیزان کافی نیست و پاسخگوی کاری که کردند، نیست و صرفا خواستیم بگوییم عملکردشان قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha