کد خبر 228077
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

دومین مرکز "سی تی آنژیوگرافی" استان یزد افتتاح شد

دومین مرکز "سی تی آنژیوگرافی" استان یزد افتتاح شد

 دومین مرکز سی تی آنژیو گرافی استان یزد روز سه شنبه طی مراسمی در بیمارستان دولتی شهید صدوقی یزد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به همت آقای "دیهیمی" خیر یزدی مورد بهره برداری قرار گرفت.

"سیدکاظم رضوی" افزود: دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلاید پیشرفته که توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد تامین شده ویژه بررسی عروق و بویژه عروق قلب است و حساسیت بسیار بالایی در تشخیص گرفتگی عروق قلبی دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به همت خیر، کلاس آموزشی جهت آموزش دستیاران و دانشجویان رادیولوژی تامین شده است.

رضوی ادامه داد: مشابه این دستگاه فقط در بیمارستان افشار یزد وجود دارد که مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

وی ضمن قدردانی از خیران حوزه سلامت گفت: ساخت این بخش علاوه بر خدمات درمانی، منشاء آموزش دانشجویان و دستیاران رادیولوژی و آینده سازان ایران می باشد.

رضوی یادآور شد: گروه رادیولوژی دانشگاه یزد با سابقه طولانی در تربیت متخصصان رادیولوژی نقش دارد و تاکنون بیش از ۸۰ متخصص رادیولوژی توسط این گروه تربیت شده که در نقاط مختلف کشور منشا خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم به همت خیران شاهد بهبود خدمات و افزایش خدمات رسانی و کاهش درد و رنج بیماران باشیم.

امکان تصویربرداری دقیق از تمام عروق بدن به وسیله عروق کرونر قلب درحداقل زمان (تنها در چند ثانیه) و با حداقل اشعه امکانپذیر از مزایای دستگاه سی تی آنژیوگرافی است.

با بهره برداری از این مراکز ضرورت انجام آنژیوگرافی تهاجمی وخطرات مربوط به آن مرتفع شده به طوری که در بسیاری از بیماران با اطلاعات به دست آمده از سی تی آنژیوگرافی دیگر نیازی به آنژیوگرافی نیست.

وضوح و کیفیت تصاویر بدست آمده دستگاه جدید، بسیار بالا بوده و امکان بازسازی سه بعدی شبیه سازی مشابه آنچه به صورت واقعی در بدن وجود دارد میسر می شود.

۱۴ بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است و در مجموع ۱۳۲ مرکز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha