کد خبر 227687
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

با مصوبه امروز نمایندگان مجلس؛

سن بازنشستگی افزایش یافت/ سهام صندوق‌های بازنشستگی واگذار می‌شود

سن بازنشستگی افزایش یافت/ سهام صندوق‌های بازنشستگی واگذار می‌شود

طبق مصوبه امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت. همچنین نمایندگان، وضعیت سهام صندوق‌های بازنشستگی را مشخص کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به‌منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند؛ بر این اساس:

۱- بیمه‌پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌شود.

۲- بیمه‌پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌شود.

۳- بیمه‌پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌شود.

۴- بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌شود.

۵- بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌شود.

تبصره ۱ ـ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق‌الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه‌شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره ۲ ـ اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به‌استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه‌شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به‌صورت دائمی اعمال می‌شود.

تبصره ۳ ـ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تکلیف سهام صندوق‌های بازنشستگی روشن شد

همچنین در این جلسه و در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، نمایندگان با تبصره ۱ بند پ ماده ۲۹ موافقت کردند؛

بر این اساس، صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشکری و تامین اجتماعی مکلف هستند تمامی سهام متعلق به خود و شرکت‌های تابع و تحت نظارت (کنترل) را که سهم صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه و تحت نظارت (کنترل) در آنها بیش از بیست درصد (۲۰%) و ارزش آن از سیصد برابر سقف نصاب معاملات متوسط (موضوع قانون برگزاری مناقصات) کوچک‌تر است، حداکثر ظرف دو سال اول برنامه واگذار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha