کد خبر 227678
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

افتتاح بیمارستان امام‌خمینی (ره) شهریار بعد از 34 سال به همت دولت سیزدهم

افتتاح بیمارستان امام‌خمینی (ره) شهریار بعد از 34 سال به همت دولت سیزدهم

ساخت بیمارستان امام‌خمینی (ره) در سال 1368 آغاز شد اما به‌دلایل مختلف در سال‌های متوالی متوقف شده بود که به همت دولت سیزدهم و با در نظر گرفتن بودجه‌ای اختصاصی، بعد از 34 سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار در سال ۱۳۶۸ آغاز شد. اما به دلایل گوناگون در سال‌های بعد متوقف و در اواخر سال 1397 این پروژه به موسسه خیریه کوثر تحویل داده شد که تا سال 1398 با پیشرفت 86 درصدی به دانشگاه علوم پزشکی ایران، سپرده شد.

در شهریور سال 1401 در سفر استانی دولت سیزدهم به شهریار، تحول عظیمی بعد از 34 سال در پروژه ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) رخ داد. این پروژه با دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بودجه اختصاصی دریافت کرد و در آبان سال 1402به بهره برداری رسید.

هم اکنون بیمارستان امام خمینی (ره) شامل 42 تخت بستری اورژانس، دو بخش با 26 تخت بستری زایمان، 26 تخت بخش اطفال، سه بخش با 26 تخت بستری جراحی، 10 تخت مراقبت های ویژه نوزادان، 23 تخت مراقبت های ویژه، 19 تخت مراقبت های ویژه قلبی، 18 تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل متشکل از: ۸ تخت LDR، دو بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در ۴ طبقه شامل بخش‌های تصویربرداری،  آنژیوگرافی و پزشکی هسته‌ای که در مجموع با ۳۰۰ تخت بستری در ۱۸ بخش بیمارستانی و یک درمانگاه با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه آماده پذیرش بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha