کد خبر 227459
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷

«حیات» گزارش می دهد؛

نقش شهدای خبرنگار در پیروزی عملیات طوفان الاقصی

نقش شهدای خبرنگار در پیروزی عملیات طوفان الاقصی

از اولین روزهای عملیات طوفان الاقصی حدود 40 روز می‌گذرد و تاکنون حدود 49 خبرنگار به شهادت رسیده است، شاید می‌توان گفت وجود خبرنگاران در فلسطین و خارج از فلسطین کلید واژه مهمی بود که رمز پیروزی عملیات طوفان الاقصی شد. 

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ هفت دهه از کشتار، ظلم، کودک کشی و تجاوز به حریم و خاک یک کشور می‌گذرد. روزهای که ایستادگی مردم مظلوم فلسطین، با دست خالی و سنگ شروع شد تا به امروز که مصمم، شکست ناپذیر و با قدرت تر از قبل ادامه می‌دهند. آری، مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سالیان درازی است که درگیر یک جنگ نابرابر شده اند و حالا در عملیات طوفان الاقصی تصمیم دارند تا کار نظام ستمگر صهیونیستی را به پایان برسانند. 

نظامی که به پشتوانه دولت‌های استکباری توانسته است باقدرت زور، سال‌ها حق اولیه و انسانی یک ملت را تصاحب و از غفلت سازمان‌های جهانی به نفع خود، برای کشتار کودکان و غیر نظامیان استفاده کند. رژیم مستبد صهیونیست‌ها در خواب غفلت بسر برده و طوفانی که قصد داشت، ریشه آنها را خشک کند بر سر آنها فرو ریخت و آنچه که عملیات طوفان الاقصی را با همه مبارزات نیروهای مقاوت و مردم فلسیطن متمایز کرد، بعد رسانه‌ای آن است.  

طوفان الاقصی را نمی توان یک عملیات راکتی دانست، طوفان الاقصی اثر و نشان یک تفکر قدرتمند رسانه‌ای است که با آن لحظه به لحظه مظلومیت و ظلم را می‌توان به تصویر کشید. 

طوفان الاقصی، یک ماموریت با چند لباس نیست، بلکه می توان آنرا یک پوشش رسانه‌ای دانست که با ثبت تصاویر، جهانیان را تحت تاثیر قرار داده تا با حمایت از مردم فلسطین به پا برخیزند و چه بسا تعدادی از این خبرنگاران در میان، جنگ بین حق علیه باطل، زخمی یا شهید شده‌اند. 

از اولین روزهای جنگ، قریب به 42 روز می‌گذرد و حدود 49 خبرنگار در حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند و طبق آمار اعلام شده این تعداد از شهدا،  برابر با 4 درصد از کل خبرنگاران فعال در فلسطین هستند؛  لذا می‌توان این عملیات را در ابعاد رسانه‌ای و تاثیر رسانه‌ای از همه جهات  بررسی و بسیار قوی دانست، یا شاید می‌توان گفت وجود خبرنگاران در فلسطین و خارج از فلسطین کلید واژه مهمی بود که رمز پیروزی عملیات طوفان الاقصی شد. 

جنگ نظامی و قدرتمندانه نیروهای مقاوت، در کنار جنگ رسانه‌ای سرشار از واقعیت توانست، جهانیان را وارد میدان کند تا برخی دولت‌ها را در حمایت از این کودک کشی‌ها مجبور به دفاع کند. هرچند بمباران رژیم صهیونیستی در مکان‌های غیر نظامی هر روز بیشتر می‌شود اما اینبار واقعیت بر جنایت، پیروز شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha