کد خبر 227307
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

با حضور قاضی زاده هاشمی؛

کلنگ زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ۲۵ آبان اصفهان

کلنگ زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ۲۵ آبان اصفهان

صبح امروز کلنگ بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ۲۵ آبان اصفهان با حضور رییس یاد شهید و امور ایثارگران بر زمین خورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه، در مراسم کلنگ زنی بیمارستانی در استان اصفهان گفت: بسیار خوشنودم که موفق شدم در روز اصفهان مجدداً خدمت خانواده معزز شهدا, جانبازان و آزادگان استان اصفهان برسم.

وی افزود: هر ملتی با ویژگی‌های خاص خود معروف می‌شود برخی ملت‌ها با برجستگی‌های علمی, فرهنگی و دانشی, برخی با شور و شجاعت, برخی با صفات هنرمندانه و برخی نیز با عفت، حیا، دینداری و تدین معروف می شوند ما خوشبختانه جمیع این صفات در استان اصفهان وجود دارد.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: ما به هر کدام از این موضوعات که بپردازیم مشاهده می‌کنیم که ملت متمدن اصفهان در آن حضور پررنگ داشته است. البته قطعاً در قله تمام این صفات شرف، مردانگی، احساس مسئولیت و فداکاری می باشد که تبلور آن در شمار بسیار شهدا، جانبازان و رزمندگان این استان نمود پیدا کرده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فاجعه غزه تصریح کرد: امروز یک ملت مظلوم در گوشه‌ای از جهان نحوی مورد ظلم قرار گرفته است که وجدان بشری برای آن به درد آمده است. رفتار رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست حتی مردمی که در فضای غرب نیز زیست کرده‌اند این موضوع و این ظلم را نمی‌پذیرند. حقیقت چهره جبهه حق و باطل در جهان عیان شده است.

رییس یاد شهید و امور ایثارگران در این باره اشاره کرد:وقتی اجلاسیه‌ای برای سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود تنها یک کشور است که با صراحت و شفافیت و به طور علنی ملت های مظلوم را حمایت می‌کند اما مابقی با وجود اینکه عرب بوده و سران کشورهای مسلمان هستند جرات بیان حقیقت را ندارند. این کشورها هیچگاه حاضر به حمایت از مردم غزه نشدند اما تنها یک ملت و یک دولت ایستاده و با صراحت از مظلوم دفاع کرده، اقدام عملی انجام می‌دهد هزینه پرداخت می‌کند و دشمنی‌ها را به جان می‌خرد کما اینکه در سال گذشته شاهد تحریم، ترور و ناامنی توسط دشمنان بودیم.

وی در این باره تاکید کرد: اصفهان در تمام این سالیان ثابت کردند که اهل انتخابند کاری که در ۲۵ آبان نیز اتفاق افتاد و شگفتی ساز شد این مردم با وجود شمار بالای شهدای شهر خود نه تنها عقب نکشیدند بلکه ایستادند و در اعزام نیرو به جبهه شگفتی ساز شدند. حماسه است که ملت ما و مردم اصفهان را متمایز کرده است اصفهان با تمام عقبه فرهنگی و تاریخی خود برای ایجاد یک تمدن شیعه همیشه پیشتاز بوده است که این محصول بیش از هزار سال تلاش مستمر مردم این خطه است که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم بزرگوار اصفهان همچنان در مسیر عشق مطلق به خداوند رحمان با قدرت و استوار این مسیر را طی می‌کنند کما اینکه امروز شاهد تعداد بالای خانواده شهدا جانبازان و آزادگان در این خطه هستیم. ما نیز در بنیاد شهید بر عهد خود مانده‌ایم تا پرچمدار و خدمتگزار این خانواده های عزیز باشیم. موظفیم تا مرتباً به همکاران خود در دستگاه‌های اجرایی این مسئولیت عمومی را یادآوری کنیم تا نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده بزرگ ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذاری نکند.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: بسیار خوشنودیم که موضوع ترویج و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده شهدا در اصفهان با یک هم افزایی و همدلی روبرو است. کلنگ زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ۲۵ آبان در امروز نیز محصول همین همدلی‌ها و همکاری‌های مشترک است لذا بر خود لازم می‌دانیم از تمام تلاشگران این حوزه تشکر نماییم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ساخت چنین بیمارستان بزرگی قطعاً امر ساده‌ای نیست اما قرار است این بیمارستان به یکی از مجهزترین و به روزترین بیمارستان‌های کشور مبدل شود که با استانداردهای جهانی برابری می‌کند. می‌کنیم که این بیمارستان هم در شأن خانواده شهدا و مردم غیور اصفهان باشد و هم نیازمندی‌های این استان را برآورده کند. همین جا نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که از توان پیمانکاران داخلی استان اصفهان یا خارج از این استان در ساخت این بیمارستان استفاده شود.

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: موضوعات مربوط به زیرساخت‌های حوزه شهادت باید به تدریج به روز رسانی شود چرا که بسیاری از این زیرساخت‌ها مانند آسایشگاه‌ها و مجموعه‌های اقامتی فرسوده شده و اکنون استانداردهای لازم را در اختیار ندارد اما ما با تمام توان در حال به روز کردن این زیرساخت‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha