کد خبر 227125
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

محمدرضا مهدوی در گفتگو با «حیات»:

بی‌تجربگی در دقایق پایانی کار دست نوجوانان ما داد

بی‌تجربگی در دقایق پایانی کار دست نوجوانان ما داد

پیشکسوت فوتبال در خصوص شکست تیم ملی نوجوانان مقابل انگلیس صحبت کرد.

محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست تیم ملی نوجوانان ایران مقابل انگلیس اظهار داشت: ابتدا باید بگویم این شکست چیزی از ارزش‌های نوجوانان ما کم نمی‌کند. ما اصلاً فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم در چنین گروهی نفس بکشیم که مقابل دو ابرقدرت و مدافع عنوان قهرمانی قرار بگیریم چه رسد به اینکه برزیل را ببریم و الان ناراحت باشیم که چرا در دقایق پایانی بازی برده مقابل انگلیس را واگذار کردیم. دم بچه‌های ما گرم و دم حسین عبدی گرم که یک تیم یک دست و یک دل ساخته و روانه مسابقات کرده است. زحمات این تیم پای حسین عبدی بوده و تعداد زیادی از این نفرات را خودش تست گرفته و کشف خودش بوده‌اند. برای همین لازم دانستم قبل از نظر کارشناسی در مورد بازی با انگلیس بگویم نباید ارزش کار بچه‌ها و کادرفنی را به هیچ وجه زیر سوال ببریم.

وی افزود: ما در بازی با انگلیس با پشتوانه برد خوبی که برابر برزیل داشتیم با روحیه بالا وارد زمین شدیم و آن ترسی که در ابتدای بازی با برزیل در ساق بازیکنان ما دیده می‌شد در این بازی از ابتدا وجود نداشت و بچه‌ها به یک خودباوری رسیده بودند و با انگیزه وارد زمین شدند. این برگ برنده ما در بازی با انگلیس بود که باعث شد زود هم به گل برسیم. با این حال شرایط تیم ما با انگلس متفاوت بود و همین تفاوت باعث شد آنها با تجربه تر عمل کنند و از این تجربه‌شان سود ببرند. چیزی که دقیقا بچه‌های ما نداشتند.

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان در ادامه گفت: تحلیل یک بازی در رده نوجوانان با یک بازی در سطح بزرگسالان متفاوت است. ما باید تفاوت‌های خودمان با تیمی مثل انگلیس را بدانیم، آنجا از 10-11 سالگی و حتی سنین پایین‌تر یک بازیکن مستعد را از دل مدرسه‌ها و آکادمی‌ها بیرون می‌کشند و رویش سرمایه‌گذاری می‌کنند و چند سال آنها را آموزش می‌دهند و کنار هم بازی می‌کنند و وقتی به رده 15-16-17 سال می‌رسند با هم هماهنگ هستند و شناخت خوبی از بازی هم دارند و به درستی هم آموزش دیدند. آنها با زیرساخت‌ها و سخت‌افزار پیشرفته فوتبال رشد می‌کنند. ولی تیم ما چنین شرایطی ندارد. ما باید تا قبل از جام جهانی در چند بازی بزرگ تدارکاتی به میدان می‌رفتیم و خودمان را مقابل تیم‌های مطرح محک می‌زدیم. بچه‌های ما تجربه قرار گرفتن مقابل یک قدرت جهانی و جلو افتادن از حریف و کنترل بازی را نداشتند.

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جدول هنوز شانس خیلی خوبی برای صعود داریم. امیدوارم انگیس هم بتواند از برزیل امتیاز بگیرد که ما بتوانیم با بردن بازی سوم صعودمان به دور بعد قطعی شود. این بچه‌ها هیچ چیزی از ابرقدرت‌ها کم ندارند و اگر کمی به خودباوری بیشتر برسند می‌توانند به مراحل بالا صعود کنند. امیدوارم این نسل به خوبی حمایت شوند و پرورش داده شوند تا به سطح جوانان و امید و بعد بزرگسالان برسند و آینده فوتبال ایران را بساند. وقتی امروز در این سطح توانستیم برزیل را شکست دهیم چرا 10 سال دیگر نتوانیم در جام جهانی بزرگسالان آنها را ببریم؟ نتیجه بازی نشان داد امروز در این رده از آنها برتر بودیم و اگر 10 سال بعد جور دیگری بود بدانید مشکل از برنامه ریزی و عدم مدیریت ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha