کد خبر 226942
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

انتقام قطر را در اندونزی بگیرید/ یوزهای نوجوان آماده دومین غول‌کشی؟!

انتقام قطر را در اندونزی بگیرید/ یوزهای نوجوان آماده دومین غول‌کشی؟!

تیم ملی فوتبال زیر 17 سال ایران در دومین بازی حساس خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی امروز به مصاف انگلیس خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دور اول مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی با برگزاری ۱۲ دیدار در ۶ گروه به پایان رسید و تیم‌ها در اولین مسابقه عیار خود را سنجیدند. دور دوم این مسابقات از ۲۲ آبان پیگیری می‌شود و تیم ایران امروز در تاریخ ۲۳ آبان به مصاف انگلیس خواهد رفت.

تیم نوجوانان ایران در گام نخست با برتری مقابل برزیل، مدافع عنوان قهرمانی، شگفتی ساز هفته نخست این رقابت‌ها بود و توانست تحسین فیفا را برانگیزد و در گروه C این رقابت‌ها موفق شدند در یک بازی کاملاً مسلط و منسجم در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر از برزیل عقب بودند با به ثمر رساندن ۳ گل این دیدار را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود به پایان برسانند. تیم زیر ۱۷ سال انگلیس هم در این گروه با یک نتیجه عجیب موفق شد با ده گل کالدونیای جدید را در هم بکوبد. در این گروه انگلیس و ایران سه امتیازی هستند.

شاگردان حسین عبدی که با بازگشت رویایی در دیدار مقابل برزیل توانستند بازی باخته را به برد مقابل مدافع عنوان قهرمانی تبدیل کنند، با روحیه بسیار بالایی به مصاف دیگر تیم قدرتمند گروه C یعنی انگلیس می‌روند. البته  این برد ارزشمند نباید باعث از بین رفتن تمرکز ملی‌پوشان شده یا آنها را مغرور کند که در این حالت امکان دارد در بازی سخت با سه‌شیر، با مشکلات زیادی مواجه شوند.

حسین عبدی، بازیکن پیشین تیم ملی و کاپیتان پرسپولیس در سالهای اخیر دوره‌های مربی‌گری را در انگلستان سپری کرده و در فوتبال پایه هم چند سالیست که مشغول فعالیت است. عبدی از زمان پذیرش مسئولیت تیم ملی نوجوانان در سال‌های اخیر با حضور به نقاط مختلف ایران تلاش کرده استعدادهایی را که در این عرصه حضور دارند پیدا کرده و آنها را پرورش دهد. مجموعه تلاش‌های وی باعث شد تا نوجوانان ایرانی برای نخستین بار شگفتی‌سازی کنند و در مقابل برزیل به پیروزی دست یابند. 

این دومین بار در طول یکسال اخیر خواهد بود که یک تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به مصاف انگلستان می‌رود. پیشتر در زمستان سال گذشته تیم ملی بزرگسالان ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی قطر به مصاف انگلستان رفت که در نهایت شاگردان کارلوس کی‌روش با نمایشی ضعیف سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌های جهانی را به ثبت رساندند و با نتیجه ۶-۲ مسابقه را به حریف خود واگذار کردند. 

با این حال نوجوانان ایرانی که در بازی اول بسیار مطمئن ظاهر شدند امیدوارند به نتایج درخشان خود در این رقابت‌ها ادامه دهند و مقابل انگلستان هم با موفقیت از زمین خارج شوند. با کسب پیروزی ایران مقابل برزیل حالا بخت نوجوانان ایرانی برای صعود احتمالی به دور بعدی رقابت‌ها بسیار افزایش یافته و این فوتبالیست‌های آینده‌دار می‌توانند در حفظ تمرکز و ادامه درخشش در دو دیدار باقیمانده در مرحله گروهی، افتخاری فراموش‌نشدنی برای خود و تیم ملی نوجوانان ایران به ثبت برسانند.

ملی‌پوشان ایران در روز پایانی مرحله گروهی هم باید جمعه از ساعت ۱۹ به وقت محلی به مصاف کالدونیا بروند تا تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه از رقابت‌های جام جهانی نوجوانان مشخص شود. تیم ملی نوجوانان ایران پیشتر و در رقابت‌های سال ۲۰۱۷ موفق شده بود به جمع هشت برتر دنیا برسد که در آن مرحله با گل‌های فران تورس، بازیکن فعلی بارسلونا بازی را با نتیجه ۳-۱ به اسپانیا واگذار و از آن رقابت‌ها کنار رفته بود.

از طرفی شاگردان گری رایان که در بازی اول خود نیوکالدونیا را 2 رقمی کرده و به پیروزی 10 بر صفر رسیدند، به دنبال این هستند با پیروزی مقابل ایران تا حد زیادی صعود خود به عنوان صدرنشین را قطعی کنند. هرچند تیم کشورمان هم با بردن این بازی به احتمال بسیار زیاد در این گروه فوق العاده سخت صدرنشین می‌شود.

نکته جالب این است که انگلیسی‌ها به نسبت ایران کمتر در جام جهانی این رده سنی شرکت کرده‌اند و برای پنجمین بار در این مسابقات حاضر می‌شوند. البته آنها که قهرمانی جهان در سال 2017 به میزبانی هند را به دست آورده‌اند، در دوره قبلی مانند تیم کشورمان غایب بودند و 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی یورو هم در کارنامه‌شان ثبت شده است.

برنامه سایر بازی‌های روز سه شنبه به شرح زیر است:

ساعت 12:30

برزیل- نیوکالدونیا(ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا)

سنگال- لهستان(ورزشگاه جالاک هاروپات باندونگ)

ساعت 15:30

ژاپن- آرژانتین(ورزشگاه  جالاک هاروپات باندونگ)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha