کد خبر 226762
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

داود سیدعباسی در گفتگو با «حیات»:

سپاهان شانس اصلی قهرمانی لیگ برتر است

سپاهان شانس اصلی قهرمانی لیگ برتر است

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی استقلال و تراکتور و تقابل سپاهان و پرسپولیس صحبت کرد.

داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل این هفته استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: استقلال به یک خودباوری در مدل بازی خودش رسیده است و این خودباوری در زمین به این تیم کمک می‌کند. ضمن اینکه حس می‌کنم جواد نکونام به ترکیب و مدل بازی مد نظر خودش در استقلال رسیده و بازیکنان خواسته‌های او را در زمین به خوبی اجرا می‌کنند و به اصطلاح حال نکونام با تیمش خوب است. آرامشی که استقلال لازم داشت بعد از صلح میان سرمربی و مدیرعامل شکل گرفت و حالا ثمره‌اش در تیم و بازی‌ها دیده می‌شود. برگ برنده استقلال در بازی با تراکتور هم سوای مسائل فنی و ارزش‌های فنی استقلال به نظرم این موارد بود.

وی افزود: استقلال برآیند خوبی از ضعف تراکتور در بازی هوایی داشت. خط دفاعی تراکتور روی زمین آسیب پذیری کمتری نسبت به بازی هوایی دارند و به همین دلیل استقلال سعی داشت با بلند کردن توپ از روی زمین به بازی هوایی روی بیاورد. مدافعان سر زن در ضربات ایستگاهی نفوذ می‌کردند و روی دو موقعیت به همین شکل تیم به گل رسید و توانست برتری خودش را به حریف دیکته کند. تراکتور هم در این بازی ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد و آنها در نوک حمله با نبود بازیکن تمام کننده مواجه هستند. جای خالی رضا اسدی در ترکیب این تیم نتوانست پر شود و به همین دلیل تراکتوری که خوب موقعیت می‌سازد در خیلی از بازی‌ها نتیجه نمی‌گیرد.

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل پرسپولیس و سپاهان هم عنوان کرد: این بازی مشخص بود بازی لحظه‌ها و موقعیت‌هاست و احتمال کم گل بودنش از قبل می‌رفت. به نظرم سپاهان عملکرد خیلی بهتری از پرسپولیس داشت و کم زور بودن پرسپولیس در خط حمله این تیم را در ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه نیازمند دچار مشکل کرد ولی سپاهان علاوه بر گل خوبی که اسدی زد چند موقعیت خطرناک دیگر هم داشت و بیرانوند در چند صحنه ناجی پرسپولیس شد ولی در کل اگر این بازی مساوی می‌شد هم به جایی بر نمی‌خورد. با این حال فکر می‌کنم این بازی و نتیجه‌اش روی سرنوشت رقابت دو تیم در پایان فصل هم اثرگذار خواهد بود.

سیدعباسی در ادامه گفت: پرسپولیس با این شکست اوضاع وخیمی پیدا کرده و روی روحیه تیم هم اثر منفی خواهد داشت. آنها 4 بازی 3 تساوی یک شکست داشتند و این برای تیمی مثل پرسپولیس اصلاً خوب نیست و فشار هواداران و افکار عمومی هرچه جلو می‌رود سنگین‌تر می‌شود و خروج از زیر این فشار مشکل است. از سوی دیگر سپاهان با این برد خودش را به عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کرد. اگرچه استقلال صدرنشین لیگ برتر است ولی من فکر می‌کنم مدعی اصلی قهرمانی امسال سپاهان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha