کد خبر 226743
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

گزارش «حیات» از اتفاقات و حواشی هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛

از یکه تازی آبی‌ها تا اولین شکست شاگردان یحیی

از یکه تازی آبی‌ها تا اولین شکست شاگردان یحیی

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و بازی‌های حساسی در این هفته از رقابت‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم به پایان رسید و در این هفته از رقابت‌ها بازی‌های حساسی را پشت سر گذاشتیم که نتایج آن می‌تواند در سرنوشت قهرمانی و کسب سهمیه لیگ برتر تاثیرگذار باشد. با رسیدن لیگ برتر به ایستگاه دهم می‌توان تقریباً چهره‌ای از تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر و گزینه‌های سقوط ترسیم کرد و لیگ روی ریل و روال عادی خودش افتاده است که البته جای ناراحتی دارد که بار دیگر به تعطیلات رسید و بازهم باید شاهد وقفه در مسابقات باشیم. به این بهانه به بررسی دیدارهای این هفته لیگ برتر می‌پردازیم:

* از انتقام اسدی تا حرکت عجیب زاهدی

تیم فوتبال سپاهان با سوپرگل رضا اسدی از پرسپولیس عبور کرد و این گل سه امتیازی به نوعی کار سرخپوشان را در نقش جهان یک‌سره کرد. اسدی که دوران موفقی در پرسپولیس نداشت و در فهرست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفته بود، در حال حاضر تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر است و انتقام خوبی هم از تیم و سرمربی سابقش گرفت. در سمت دیگر ماجرا شهاب زاهدی بود که با حرکت عجیب خودش و لمس توپ با دست در محوطه جریمه سپاهان کارت قرمز از داور دریافت کرد تا از بازی بعدی سرخپوشان محروم شود. حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته برخلاف همیشه حواشی و درگیری آنچنانی نداشت و بازی در شرایط طبیعی برگزار شد و سپاهان موفق شد 3 امتیاز مهم از آن دشت کند. پرسپولیس با این شکست اولین باختش در فصل جدید را تجربه کرد و اختلافش با استقلال در صدر به 5 امتیاز رسید و این زنگ خطر بزرگی برای سرخپوشان است.

* شروع درخشش بلانکو و خوشبختی نکونام تا احضار خمز

گوستاوو بلانکو خرید پر دردسر آبی‌پوشان بود که جواد نکونام اصرار زیادی به جذب او داشت و در نهایت در ترکیب استقلال به میدان رفت و در دیدار با تراکتور اولین تاثیرگذاری خودش را با گل زیبایی که زد به ثبت رساند. او بازیکن با کیفیتی است که به نظر می‌رسد می‌تواند کمک حال استقلال در خط حمله باشد و عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. برتری مهم استقلال در این هفته و گلزنی ایمان سلیمی مقابل تیم سابقش هم از نکات دیگر این بازی بود و آبی پوشان حالا با دو بازی کمتر و 22 امتیاز از 9 بازی آمار خیلی خوبی از خودشان به جا گذاشته در صدر جدول با اختلاف مطمئنی جا خوش کرده‌اند. استقلالِ این فصل را برای قهرمانی جدی بگیرید.

در سوی دیگر تراکتوری‌ها هم ظاهراً از وضعیتشان تا اینجای فصل راضی نیستند و بعد از شکست مقابل استقلال بود که جلسه هیات مدیره باشگاه تراکتور برگزار شد و از سرمربی تیم توضیحاتی خواسته شد. البته بعید است در این مقطع تراکتوری‌ها دست به تغییر سرمربی بزنند ولی به هر حال این می‌تواند یک اولتیماتوم جدی برای سرمربی اسپانیایی باشد.

* رحمتی روی لبه تیغ

نساجی اوضاع خیلی بدی دارد و در سال‌های گذشته چنین وضعیتی را از این تیم ندیده بودیم. 5 باخت و یک تساوی در 6 هفته اخیر حاصل کار این تیم بوده و هر هفته صدای اعتراض هواداران این تیم با شدت بیشتری به گوش می‌رسد. نساجی با ادامه این روند از گزینه‌های سقوط به دسته پایین‌تر است و به نظر می‌رسد باید فکری به حال این تیم صورت بگیرد. مهدی رحمتی به شدت زیر بار انتقاد است و احتمال دارد حتی نیم فصلِ نساجی را هم نبیند. بعد از شکست مقابل ذوب آهن اعتراض‌ها بار دیگر شدت گرفته و حالا باید دید موضع باشگاه نساجی نسبت به وضعیت تیم چیست.

* برد خوب گل گهر در دربی کرمان

گل گهر سیرجان عملکرد پرنوسانی تا اینجای لیگ برتر داشته و سرمربی یونانی این تیم انتظارها را نتوانسته برقرار کند ولی در هفته دهم عملکرد خوبی داشت و بازی مهم مقابل مس رفسنجان را با برتری به پایان رساند. گل گهر دو بازی کمتر از چند تیم دیگر دارد و اگر آنها را با برتری به پایان برساند می‌تواند حتی به جمع مدعیان بالای جدول هم اضافه شود ولی تا اینجا کسب 13 امتیاز از 8 بازی عملکرد مطلوبی برای این تیم نیست. به نظر می‌رسد در آینده شاهد حرکت رو به جلو و چراغ خاموش این تیم به سمت بالای جدول باشیم.

* سه بازی کم جان و بی رمق

تقابل پیکان و شمس آذر و نبرد استقلال خوزستان و ملوان انزلی با تساوی یک گله به پایان رسید و بازی‌های پر جنب و جوش جذابی نبود. فولاد هم که مقابل آلومینیوم با یک گل مشکوک به آفساید به برتری رسید چنین شرایط در بازی هفته دهم خودش داشت. سه بازی که در مجموع 5 گل به همراه داشت و البته نتایج آن برای تیم‌ها تاثیرگذار و مهم بود. فولادی‌ها با این برد توانستند کمی روحیه گرفته و خود را از بحران انتهای جدول دور کنند و باید دید این روند ادامه دارد یا نه.

* محمود فکری و تیم خوبش

محمود فکری تیم خوبی جمع و جور کرده و با توجه به بضاعتی که دارد تا اینجای فصل توانسته خوب کار کند. اوج عملکرد این تیم را مقابل استقلال دیدیم که چقدر آبی‌ها را در آزادی آزار دادند. آنها این هفته هم در آبادان برد خوبی مقابل صنعت نفت با دو گل به ثبت رساندند و عملکرد خوبی در این هفته از رقابت‌ها داشتند.

نتایج هفته:

گل گهرسیرجان 2- مس رفسنجان صفر

پیکان تهران یک – شمس اذر قزوین یک

ملوان انزلی یک – استقلال خوزستان یک

فولاد خوزستان یک – آلومینیوم اراک صفر

صنعت نفت آبادان صفر- هوادار تهران 2

استقلال 2- تراکتور تبریز صفر

نساجی مازندران صفر- هوادار تهران 2

سپاهان اصفهان یک  – پرسپولیس صفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha