کد خبر 226455
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

معاون وزیر بهداشت:چهار هزار پزشک متخصص در کشور توزیع شد

معاون وزیر بهداشت:چهار هزار پزشک متخصص در کشور توزیع شد

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح کشور و به ویژه مناطق محروم توزیع شد.

 به گزارش گروه استان‌های حیات، سعید کریمی افزود: این پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کل کشور قرار گرفتند و امیدواریم با پزشکان قبلی بتوانند خدمت‌ درمانی را به بهترین نحو به مردم ارائه کنند.

وی اظهار کرد: نزدیک به سه هزار نفر از پزشکان متخصص هستند که اگر بر ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور تقسیم شوند، سهم هر دانشگاه ۳۰ متخصص است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سهم پزشکان متخصص برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ۲۳ نفر ذکر کرد وی افزود: برای این دانشگاه پزشکان فوق تخصص نیز پیش‌بینی شده که در مجموع شمار آنها به ۳۰ پزشک می‌رسد، کاشان به لحاظ درمانی نسبت به کل کشور، شرایط بهتری دارد.

کریمی بیان کرد: رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ مانند کاشان آن است که از طریق استخدام و به کارگیری هیات علمی بتوانیم جذب نیروهای تخصص و فوق‌تخصص را فراهم کنیم چرا که این مرکز با ارایه آموزش پزشک تربیت می‌کند و رویکرد معاونت آموزشی این وزارتخانه نیز برای کاشان جذب هیات علمی است تا بتوانند، آموزش پزشکان را بر عهده گیرند.

وی گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لحاظ تجهیزات نیز در دوره جدید، تمامی مرکزهای درمانی دولتی تازه تاسیس و بخش‌هایی که جدید ساخته می‌شوند را رایگان تجهیز می‌کند تا در خدمت مردم شریف ایران باشند.

وی از افتتاح دستگاه ام آر آی جدید در کاشان تا پایان امسال خبر داد و گفت: بیمارستان امام حسن (ع) نیز در شرف افتتاح است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با توجه به رویکرد این وزارتخانه که هدفش عدالت و تعالی نظام سلامت است، اقدام کاهش فرانشیز و نپرداختن از جیب مردم در دستور کار است که در این طرح نزدیک به ۳۰ میلیون نفر با شیوه‌نامه‌ای که ابلاع شده بستری آنها از طریق نظام ارجاع و در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد شد و اکنون کارهای فنی این طرح در حال انجام و گامی به سمت عدالت است.

وی همچنین از انجام ۲ هزار عمل پیوند در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این مهم یک رکود است و می‌کوشیم، افزایش یابد تا نوبت‌ها برای پیوند در کشور، کاهش یابد.

کریمی گفت: این پیوندها شامل کلیه، روده، کبد و ریه بوده که بخش عمده‌ای از خدمات آنا رایگان است، چون جزو بیماران خاص و صعب‌العلاج (سخت درمان) هستند.

وی تصریح کرد: رویکرد وزارتخانه افزایش پیوند از طریق مرگ مغزی است که البته نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌هاست چرا که خانواده‌ها باید رضایت بدهد تا از بافت‌های عزیزان آنها برای حیات دو باره بخشیدن به بیماران در انتظار پیوند، استفاده شود.

معاون درمان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به منظور بازدید از روند درمان بیماران در مرکزهای درمانی به کاشان سفر کرده است.

کریمی در سفر به کاشان از بیمارستان‌های شهید بهشتی و کارگرنژاد کاشان و ثامن الائمه در آران و بیدگل بازدید کرد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha