کد خبر 226082
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

«حیات» گزارش می دهد؛ 

سهامداران بیمه دی بخوانند/ پیشنهاد افزایش سه برابری سرمایه شرکت بیمه دی 

سهامداران بیمه دی بخوانند/ پیشنهاد افزایش سه برابری سرمایه شرکت بیمه دی 

شرکت بیمه دی از برنامه افزایش سرمایه خود در حالی خبر داده که این مبلغ بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ پیشنهاد هیات مدیره مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه دی در حالی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده که جزئیات این پیشنهاد، آمار و ارقام جالبی به دست سهامداران این شرکت فرابورسی می دهد. 

در این راستا، شرکت بیمه دی از برنامه افزایش سرمایه ۲۳۶ درصدی خود خبر داده که از سه محل مطالبات و آورده نقدی، سود انباشته و اندوخته است. 

رقم جذاب افزایش سرمایه شرکت بیمه دی 

شرکت بیمه دی با نماد «ودی» در نظر دارد سرمایه فعلی شرکت را از ۵۹۵ میلیارد به ۲ هزار میلیارد تومان برساند، یعنی سه برابر! تامین مالی این شرکت فرابورسی از سه محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور تقویت بنیه مالی، بهبود ساختار مالی برای نگهداری بیشتر سرمایه بیمه نامه ها، فراهم ساختن زمینه اخذ مجوز قبولی اتکایی و افزایش توان رقابتی اعمال خواهد شد. 

جزئیات این افزایش سرمایه به این شرح است: 

سرمایه فعلی: ۵,۹۵۰,۰۰۰ میلیون ریال

درصد افزایش سرمایه: ۲۳۶ درصد

مبلغ افزایش سرمایه: ۱۴,۰۵۰,۰۰۰ میلیون ریال

محل تامین افزایش سرمایه: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، سایر اندوخته ها به منظور تقویت بنیه مالی، بهبود ساختار مالی برای نگهداری بیشتر سرمایه بیمه نامه ها، فراهم ساختن زمینه اخذ مجوز قبولی اتکایی و افزایش توان رقابتی شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ به تصویب هیات مدیره رسیده است.

موضوع افزایش سرمایه: تقویت بنیه مالی،بهبود ساختار مالی برای نگهداری بیشتر سرمایه بیمه نامه ها، فراهم ساختن زمینه اخذ مجوز قبولی اتکایی و افزایش توان رقابتی شرکت

تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۲/۰۵/۱۸

بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

گفتنی است؛ بیمه دی با نماد معاملاتی «ودی» در بازار اول فرابورس تهران داد و ستد می شود. این نماد در بسیاری از روزهای معاملاتی به عنوان پرتراکنش ترین نماد فرابورس شناخته می‌ شود و در میان فعالان بازار نیز اغلب نوسان گیران علاقه ویژه ای به خرید و فروش این نماد فرابورسی دارند.

سهام این شرکت در تالار فرابورس در سال ۱۳۸۸ عرضه اولیه شد. این شرکت در فرابورس ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون برگه سهم دارد و ارزش بازار آن بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

این سهم بیمه ای اغلب به‌ عنوان محل سرمایه گذاری بلندمدت شناخته می شود و در اغلب سال‌ها سودهای خوبی به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha