کد خبر 225964
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

اختیار استفاده دانش‌آموزان از «موبایل» در مدارس فعلا با مدیران است

اختیار استفاده دانش‌آموزان از «موبایل» در مدارس فعلا با مدیران است

 معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه هدف گذاری کرده بودیم امسال سهم رشته علوم تجربی افزایش نیابد گفت: با این حال امسال جمعیت دانش آموزی رشته تجربی ۰.۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد مهدی کاظمی در نشست خبری برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس، اظهار کرد: هدف گذاری کرده بودیم سهم رشته تجربی افزایش نیابد اما امسال افزایش ۰.۱ درصدی داشت که شاید با کاهش جمعیت دانش آموزی این امر محقق شده است.
 
وی توضیح داد: هدف گذاری کرده بودیم که سهم دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک افزایش یابد، امسال این سهم به ۱۷.۴۴ درصد رسیده است که شاهد رشد بیش از یک درصدی جمعیت دانش آموزی در پایه دهم رشته ریاضی فیزیک هستیم.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دنبال این هستیم سهم رشته انسانی را کاهش و سهم رشته ریاضی فیزیک را افزایش دهیم. همچنین در صدد هستیم سهم رشته علوم تجربی را تعدیل کنیم.

کاظمی در ادامه درباره هدف گذاری برای سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز توضیح داد: دنبال این بودیم سهم دانش آموزان در پایه دهم هنرستان‌ها را به ۴۱.۵ درصد برسانیم اما این سهم به ۴۲.۸ درصد افزایش یافت. این یعنی شاهد رشد ۳ درصدی بودیم. همچنین امسال سهم سه پایه هنرستان‌ها به ۳۹.۶۳ درصد افزایش پیدا کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد رشد داشته است.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجموع جمعیت دانش آموزان هنرستانی امسال به یک میلیون و ۱۷۳ هزار نفر افزایش یافته است، عنوان کرد: این عدد رشد ۱۰۳ هزار نفری داشته است. بنابراین در حوزه هنرستان‌ها نیازمند تامین تجهیزات و نیروی انسانی هستیم. بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی جذب شد و پیش بینی کردیم سال آینده هم بتوانیم جذب داشته باشیم. امسال ۲۰ هنرستان در جوار کارخانه ایجاد کردیم.

احتمال صدور بخشنامه استفاده دانش‌آموزان از موبایل در مدارس 
 

این امر فعلا در اختیار مدیران است

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از موبایل در مدارس، توضیح داد: این امر در اختیار مدارس و مدیران مدارس است اما ممکن است در آینده از سوی آموزش و پرورش بخشنامه‌ای در این زمینه ارسال شود تا تکلیف این امر مشخص شود.

تعیین مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای کارفرمایان در صورت ایجاد هنرستان در جوار کارخانه

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره قانون برنامه هفتم و تدابیر آن به منظور سوق دادن دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها، توضیح داد: در لایحه پیشنهادی دولت برخی مواد قانونی دیده شد که این مواد در صحن مجلس نیز مورد تاکید قرار گرفت. اگر لایحه به تایید شورای نگهبان برسد چند بند دارد که بسیار به ما کمک می‌کند تا آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای تقویت شود. از جمله این بندها مشوق بیمه‌ای و مالیاتی برای کارفرمایان به منظور ایجاد هنرستان در جوار کارخانه است.
 
وی ادامه داد: سال قبل بیش از ۴۰ هنرستان ایجاد شد و امسال تا هم اکنون بیش‌از ۲۰ هنرستان در جوار کارخانه ایجاد شده است. ما در قانون برنامه هفتم پیشنهاد تحقق افزایش سهم و سوق دادن ۴۵ درصدی دانش آموزان به سمت هنرستان را داشتیم که بر اساس آن باید ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت هنرستان‌ها افزوده می‌شد. با این حال مجلس این سهم را به ۵۰ درصد افزایش داد که بر این اساس جمعیت دانش آموزان هنرستانی تا پایان برنامه حدود ۷۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد بنابراین باید پیش نیاز این امر دیده شود. ما در حال تدوین آیین نامه این مواد قانونی هستیم که اگر به تایید شورای نگهبان رسید، آین نامه آن را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha