کد خبر 225833
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

«حیات» گزارش می دهد؛

برگزاری مراسم وداع با پیکر مرحوم گلپا + فیلم

برگزاری مراسم وداع با پیکر مرحوم گلپا + فیلم

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد گلپا امروز سه شنبه ۱۶ آبان ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در روزهای گذشته خبری اهالی موسیقی ایران را غمگین کرد. در آن خبر آمده بود «اکبر گلپایگانی مشهور به گلپا خواننده موسیقی سنتی ایران، بدرود حیات گفت» پس از اعلام این خبر بسیاری از آنانی که ایشان را از دور و نزدیک می شناختند و به ویژه اهالی موسیقی؛ به نوعی ناراحتی خود را ابراز کردند. 

در پی اعلام این خبر، روز پانزدهم آبان ماه خانواده و تعداد محدودی از چهره های هنری با حضور در منزل شخصی استاد «گلپا» آخرین وداع را با پیکر این استاد آواز ایرانی در منزل ایشان تجربه کردند. در این مراسم احسان خواجه امیری، سالار عقیلی و محمد گلریز به اجرای زنده ای کوتاه پرداختند و اعضای خانواده گلپا آخرین وداع را با پیکر ایشان در اتاق شخصی او تجربه کردند. 

مراسم وداع با پیکر مرحوم گلپا + فیلم

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری استاد گلپا امروز سه شنبه ۱۶ آبان ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم مسئولان و دوستداران موسیقی حضور داشتند که از آن جمله می توان به حضور حمیدرضانوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، حسین خواجه امیری (ایرج) و جمعی از هنرمندان و بسیاری از دوستداران موسیقی کشور اشاره کرد.

مراسم وداع با پیکر مرحوم گلپا + فیلم

این مراسم که با همخوانی آثار ماندگار زنده یاد گلپا آغاز شد، همچنان ادامه دارد. البته شلوغی و ازدحام جمعیت و عدم مدیریت این حجم از جمعیت از حاشیه های برگزاری این مراسم است.

لازم به ذکر است که این مراسم همزمان با تشییع پیکر بازیگر و کارگردان جوان کشورمان الهام شکیب برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha