کد خبر 225768
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

فرانسه تمام توانش را برای مقابله با «یهودی‌ستیزی» به کار می‌گیرد

فرانسه تمام توانش را برای مقابله با «یهودی‌ستیزی» به کار می‌گیرد

در حالی که آمار شهدای غزه امروز از مرز ۱۰ هزار تن عبور کرد؛ نخست‌وزیر فرانسه امروز (دوشنبه) وعده داد که از یهودیان فرانسه در برابر «اقدامات یهودی‌ستیزانه» محافظت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «الیزابت بورن»، نخست‌وزیر فرانسه همزمان با عبور تعداد شهدای فلسطینی از مرز ۱۰ هزار تن، اعلام کرد که «اضطراب» یهودیان فرانسه از افزایش اقدامات «یهودی‌ستیزانه» را درک کرده و «تمام تلاش خود را» برای حفاظت از آنان به کار خواهد گرفت.

این مقام فرانسوی با بیان اینکه دولت این کشور «در کنار یهودیان» ایستاده است، گفت که برخی شعارها در تظاهرات حامیان فلسطین، همچنین «نفرت‌پراکنی» در فضای مجازی یا «حمله فیزیکی» را مصداق‌های یهودی‌ستیزی می‌داند و قصد دارد با آن مقابله کند.

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه امروز در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک و زن هستند.

همچنین به گزارش رسانه‌های فرانسوی، «ژرالد دارمنن»، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهر ماه ۱۰۴۰ اقدام «یهودستیزانه» به ثبت رسیده و ۴۸۶ تن در  این‌ رابطه بازداشت شده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز جنگ غزه در حالی وارد سی‌ویکمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شد که نیروهای اشغالگر همچنان به دلیل حملات مقاومت، عملیات زمینی خود را به‌کندی پیش بردند. بااین‌وجود، ارتش رژیم صهیونیستی امروز هم به حمله هوایی به تأسیسات غیرنظامی و مسکونی نوار غزه ادامه داده و حملات خود را به مناطق پیرامون بیمارستان‌ها تشدید کرد.

این در حالی است که علاوه بر آمار بالای شهدای حملات صهیونیست‌ها، نیازهای اساسی ۲.۳ میلیون شهروند غزه نیز در وضعیت بحرانی قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha