کد خبر 225582
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

بهتاش فریبا در گفتگو با «حیات»:

وضعیت استقلال نگران کننده است

وضعیت استقلال نگران کننده است

پیشکسوت استقلال در واکنش به تساوی این تیم مقابل شمس آذر عقیده دارد عملکرد فنی آبی‌ها در حد یک تیم مدعی قهرمانی نیست.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و تساوی این تیم مقابل شمس آذر در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: شمس آذر از تیم‌های خوب این فصل است و قبل از بازی هم گفته بودم که بر حسب تازه وارد بودن این تیم به لیگ برتر و ناشناخته بودن بازیکنانش نباید آنها را دست کم گرفت و دیدید چقدر هم خوب بازی کردند. آنها می‌توانند هر تیم مدعی دیگری را هم حداقل در خانه خودشان اذیت کنند. با این وجود من فکر می‌کنم استقلال با یک استراتژی بهتر می‌توانست این بازی را ببرد و دست پر از زمین خارج شود. تغییر سیستمی که نکونام در استقلال داده است را متوجه نمی‌شوم و دلیلش را نمی‌دانم و به نظر بازگشت به همان روش بازی سابق بهتر است.

وی افزود: استقلال این فصل به نظرم راحت گل می‌خورد و این اتفاق خوبی نیست. مشابه همین اتفاق را هم در بازی با هوادار دیدیم که خیلی زود دوبار دروازه این تیم باز شد و به سختی توانستند به بازی برگردند و پیروز شوند. تیمی که راحت گل می‌خورد ممکن است در دیدارهای مهم و بزرگ به مشکل بخورد و نکونام باید فکری به حال این موضوع بکند. خط دفاعی انسجام و هماهنگی لازم را ندارد و به نوعی بازیکنان در این پست از هم گسیخته هستند. ضمن اینکه استقلال هافبک دفاعی به معنای کلاسیک خودش در ترکیب ندارد و چه زبیر نیک نفس و چه مهدی مهدی‌پور زمانی که در ترکیب قرار می‌گیرند نقش هافبک وسط را ایفا می‌کنند و خیلی عقب نمی‌آیند تا به خط دفاعی کمک کنند. جای یک هافبک دفاعی مخرب شبیه به مسعود ریگی در ترکیب استقلال خالی است که بتواند فضای جلوی دفاع را پر کند.

پیشکسوت استقلال در مورد وضعیت این تیم در ادامه لیگ هم توضیح داد: استقلال در چند بازی عملکرد خوبی نداشت ولی به هر سختی که بود توانست پیروز شود و همان زمان هشدار داده بودم که با این شیوه در همه بازی‌ها نمی‌شود پیروز شد و یک جا استقلال به زمین سفت می‌خورد. این چند بازی که استقلال با نتیحه یک بر صفر و به اصطلاح ناپلئونی پیروز شد هم می‌توانست به تساوی ختم شود. من واقعاً نگران وضعیت استقلال و آینده تیم هستم و امیدوارم حداقل در پنجره زمستانی 2-3 بازیکن خوب جذب شوند و تیم کمی روی روال بیافتد. شاید استقلال از لحاظ نتیجه گیری بد عمل نکرده باشد ولی در این 8 بازی شاید 3 بازی خوب از تیم دیده باشم.

فریبا در رابطه با اختلاف میان گل محمدی و نکونام که در نشست خبری این هفته خودش را نشان داد هم گفت: من فدراسیون را مقصر این موضوع می‌دانم. یک قانون اشتباه تصویب شد و باشگاه‌ها تماماً بابت آن به مشکل خوردند و حالا هر باشگاهی دیگری را متهم به نقض و دور زدن قانون می‌کند. این فقط مختص استقلال و پرسپولیس هم نیست و همه جا دیده می‌شود. متاسفانه این دو نفر باید به زودی در دربی با هم روبرو شوند و با این وضعیت ممکن است بازی پر التهاب و جنجالی را شاهد باشیم و امیدوارم تا قبل از آن بازی اختلاف این دو نفر رفع و رجوع شود تا اثرش را روی بازی نبیبینم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha