کد خبر 225539
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

رتبه چهارم ایران در حوزه طب سنتی

رتبه چهارم ایران در حوزه طب سنتی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: الان ۱۳۴ شرکت دانش بنیان و هسته فناور فعال در حوزه طب سنتی و فرآورده‌های گیاهی در ایران فعالیت دارند.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه مراسم دومین فن بازار سلامت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که دانش گیاهان دارویی را در آینده نهادینه کنیم و برنامه ریزی کرده تا شرکت‌های دارویی از گیاهان داخلی برای تولید داروی مدنظر خود استفاده کنند؛ و تمام سعی ما این است که از خام فروشی در حوزه گیاهان دارویی جلوگیری شود.

به گفته وی جایگاه ایران در حوزه طب سنتی در رتبه چهارم دنیا و اول منطقه است و در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی برنامه ریزی کرده تا محققان علاوه بر تولید مقاله اقدام به خلق ثروت کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: توسعه تحقیقات گیاهان دارویی  از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است و الان ۱۳۴ شرکت دانش بنیان و هسته فناور فعال در حوزه طب سنتی و فرآورده‌های گیاهی در ایران فعالیت دارند.

پناهی افزود: یکی از اهداف وزارت بهداشت فرهنگ سازی در خصوص  استفاده از گیاهان دارویی است. البته باید متذکر شوم که داروهای گیاهی هم دارای عوارض است و مردم نباید به صورت خودسرانه آن را مصرف کنند.

فرآورده‌های گیاهی یک روش درمانی است و معتقدیم که  در کنار فرآورده‌های شیمیایی از این داروها نیز استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha