کد خبر 225298
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با حیات خبر داد؛

پای مجلس به حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود باز شد

پای مجلس به حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود باز شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر از ورود مجلس به حادثه کمپ ترک اعتیاد «گام اول رهایی» لنگرود و بررسی ابعاد آن خبر داد و گفت: هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ صبح روز جمعه ساعت 5 و چهل و پنج دقیقه، کمپ ترک اعتیادی به نام «گام اول رهایی» واقع در شهرستان لنگرود در آتش سوخت. بر اساس آخرین آمار که توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اعلام شده است، این حادثه تاکنون ۳۲ فوتی و ۱۶ مصدوم داشته که ۴ نفر از مصدودمان در وضعیت لوله گذاری تنفسی و مابقی در شرایط بهتری هستند. خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در خصوص حادثه آتش سوزی کمپ «گام اول رهایی»، گفت: حادثه‌ای که در این مرکز ترک اعتیاد رقم خورد، هیچگونه توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه افراد از گروه های سنی مختلف در اینگونه مراکز حضور دارند، اظهار کرد: مسئولین و افرادی که مستقیما با این افراد ارتباط دارند و ناظرین بر عملکرد این کمپ ها، باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیمارانی که در این مراکز حضور دارند برای مدت زمانی مشخص در آنجا زندگی می کنند. لذا نیاز است تا ابعاد مختلفی مانند مشاوره، روش های ترک اعتیاد و شرایط مکانی مجموعه از همه جهات فنی و فضای، بررسی شود.

بهروزی فر با بیان اینکه هنوز دلیل آتش سوزی مشخص نشده است، عنوان کرد: کارشناسان باید در اسرع وقت علت حادثه را اعلام کنند تا مشخص شود این حریق به دلیل اتصال برق، بوده یا آتش سوزی از بخاری تعبیه شده آغاز شده است. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولین کمپ مسئول جان افرادی بودند که در مسیر درمان قرار داشتند، تصریح کرد: با توجه به مسئولیتی که کمیسیون اجتماعی مجلس بر عهده دارد به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی گزارشات این حادثه است. از مسئولین مربوطه خواستاریم تا هر چه سریعتر گزارشات کامل و مکتوب را به کمیسیون ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت گزارش آنرا در کمیسیون، مورد بررسی و نتیجه را به دستگاه های مرتبط ارجاع خواهیم داد اظهار کرد: با رسیدگی به ساز و کار و چگونگی ارائه مجوز به کسانی که درخواست کمپ دارند، می توانیم از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم.

بهروزی فر با اشاره به اتفاقاتی که در برخی از کمپ ها رخ می دهد، گفت: بخاطر شرایطی که در این مراکز وجود دارد، شاید قفل کردن درب ورود و خروج جزو دستورالعمل های این مراکز باشد اما حضور نفراتی از مجموعه در این مراکز برای لحظات بحرانی، الزامی است. این افراد با حضور به موقع می‌توانند از ایجاد اینگونه حوادث با تلفات کمتر، پیشگیری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون برگزار و  راه حل‌ها را برای پیشگیری از اینگونه موارد بررسی خواهیم کرد. نیاز است تا لایحه و طرح جامعی در خصوص چگونگی ارائه مجوزات و رسیدگی به همه ابعاد برای کمپ‌های ترک اعتیاد نوشته و ارائه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صورتیکه دولت لایحه‌ای در این خصوص ابلاغ نکند ما از آنها این درخواست را خواهیم داشت؛ در غیر اینصورت، کمیسیون با ارائه طرحی به مجلس، این موضوع را برای بررسی بیشتر به صحن ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha