کد خبر 225285
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

در گفتگو با «حیات»:

پدر شهیدی که پای پسرش را بوسید + فیلم

پدر شهیدی که پای پسرش را بوسید + فیلم

پدر شهید حسینی گفت: وقتی به معراج شهدا رفتم پاهایش را بوسیدم؛ به او گفتم حضرت زینب (س) از تو راضی باشد. من از صمیم قلب از تو راضی هستم.

محمدرضا حسینی پدر شهید مدافع حرم محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: پسرم 2 سال و 7 ماه به سوریه رفت و آمد داشت وی بسیار باسواد بود و خوش اخلاق بود. در زمانی که در سوریه می جنگید نام سلمان را بر او گذاشته بودند.

وی ادامه داد: بعد از 45 روز که آنجا بود فرمانده عملیات شده بود و در قسمت اطلاعات عملیات خدمت می کرد. در گذشته می گفتند همیشه خداوند از هر خانواده و شهری، بهترین فرد آن خانه را می گیرد. همه فرزندان من برایم عزیز هستند اما محمد طوری دیگر بود؛ به گونه ای که هرگز جواب من را نمیداد و بسیار سربه‌زیر و با اخلاق بود.

حسینی افزود: پس از اینکه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) او را پذیرفتند، به شهادت رسید. زمانی که محمد برای بار آخر به سوریه رفت، من از نظر جسمی زیاد سرحال نبودم. از محمد خواستم که تشکیل خانواده بدهد تا از او فرزندی به یادگار بماند؛ اما محمد گفت دفعه بعدی که آمدم راجع به آن صحبت می کنیم.

پدر شهید ادامه داد: دفعه آخر که محمد به مرخصی آمده بود من بیمار شده بودم و از پسر کوچکم خواستم به او زنگ بزند تا برگردد، من بیمار شده بودم؛ اما او در جواب گفته بود من امشب پرواز دارم و دوباره باید به سوریه بروم؛  در خواب دیده ام که حضرت زینب (س) می فرمایند برگرد به سوریه چون من ناراحتی قلبی داشتم پسرم به من نگفته بود.

حسینی تشریح کرد: بعد از آخرین باری که محمد به سوریه رفت؛ هر جمعه منتظر برگشت محمد بودم تا یک روز جمعه همه اقوام در خانه ما جمع شدند؛ گفتند که محمد شهید شده است. در آن لحظه خدا را شکر کردم. گفتم هرچه مصلحت خداوند باشد و امیدوارم مقبول حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) قرار گیرد. فردای روز شهادتش پسرم به من گفت محمد بار آخر چه خوابی دیده است و در آن خواب خبر شهادتش به او الهام شده است.  

پدر شهید اظهار کرد:  وقتی به معراج شهدا رفتم پاهایش را بوسیدم؛ به او گفتم حضرت زینب (س) از تو راضی باشد. من از صمیم قلب از تو راضی هستم. حضرت زینب (س)؛ حضرت زهرا (س) و حضرت رقیه (س) از تو راضی باشند.

گفتنی است؛ شهید «سید محمد حسینی» با نام جهادی «سلمان» مسئول اطلاعات تیپ فاطمه الزهرا (س) لشکر فاطمیون‌ و از مدافعان حرم حضرت زینب (س) بود که در جریان گشت شناسایی در منطقه «الطنف» مرز اردن و عراق بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha