کد خبر 225051
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

سرنوشت قاتلان شهید عجمیان چه شد؟

سرنوشت قاتلان شهید عجمیان چه شد؟

با اظهارات پدر شهید عجمیان در مورد مجازات نشدن قاتلان فرزندش، برای افکار عمومی این سوال پیش آمده که سرنوشت قاتلان این شهید امنیت چه شده است؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پدر روح الله عجمیان که در جریان اعتراضات سال گذشته در درگیری با آشوب طلبان شهید شد، امروز در برنامه زنده تلویزیون ادعاهایی نسبت به مجازات نشدن قاتلان فرزند شهیدش و آزادی متهمان مطرح و پس از آن برنامه زنده را به نشانه اعتراض ترک کرد.

وی در این برنامه به سرنوشت قاتلان شهید آرمان نیز اشاره کرد و افزود: متهمان قتل شهید آرمان علی وردی نیز  80 نفر بودند که به هشت نفر تقلیل یافت که آن ها هم مانند قاتلین پسر من آزاد می شوند.

در ادامه مادر شهید عجمیان نیز در گفتگو با رسانه ها در تکمیل صحبت های همسرش عنوان کرد: در دادگاه بدوی حکم اعدام آن آقای دکتر آمد، اما مسئولین از او حمایت کردند و در دادگاه دیگری حکم اعدامش لغو شد.

این اظهارات خانواده شهید عجمیان در حالی مطرح می شود که  دی ماه ۱۴۰۱ محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل اصلی جنایت منجر به شهادت مظلومانه، سید روح‌الله عجمیان، به دار مجازات آویخته شدند.

براساس محتویات پرونده، «سیدمحمد حسینی» به ایراد ضربات متعدد با چاقو به شکم شهید اقرار کرد و علاوه بر وجود فیلم و تصاویر حمل چاقو از سوی ایشان، برخی از شهود و مطلعین و بسیاری از متهمان نیز از جمله «محمدمهدی کرمی» به ایراد ضربات متعدد (پنج تا شش ضربه) به شهید با چاقو توسط سیدمحمد حسینی اذعان داشتند و نحوه آن را با ذکر جزئیات تشریح کردند.

همچنین طبق فیلم‌ها و تصاویر موجود و اقاریر مکرر محمدمهدی کرمی در مراحل مختلف رسیدگی، نامبرده نیز در مقاطع مختلف ضربات متعددی از جمله با سنگ، لگد و کفش به نقاط مختلف از جمله پهلوی شهید وارد کرده است.

در گواهی پزشکی قانونی نیز آمده است علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha