کد خبر 224646
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

وزیر راه و شهرسازی گفت:

اولویت؛ ایمنی ساخت در پروژه «سبحان» قرچک است

اولویت؛ ایمنی ساخت در پروژه «سبحان» قرچک است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمنی ساخت در پروژه ۱۱۰۰ واحدی «سبحان» قرچک اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مهرداد بذرپاش صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه «سبحان ۲» قرچک که با حضور و همراهی جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حسین فخاری سرپرست فرمانداری و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور و واگذاری مأموریت به وزارت راه و شهرسازی در خصوص این پروژه اظهار کرد: ساخت این پروژه ۲۰ سال پیش شروع و طی ۱۰ سال گذشته عملیات اجرایی و احداث پایان اما به متقاضیان تحویل داده نشد و علت آن انحلال یک مؤسسه مالی بوده است.

بذرپاش با بیان اینکه برای این پروژه هیچ متقاضی به طور مستقیم وجه واریز نکرده بود گفت: با حضور رئیس جمهور و نیمه تمام ماندن این پروژه بررسی و رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی مجدد برخی از واحدهای دچار مشکلات فنی انجام شده است افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال از باقی پروژه‌های سایت گذشته و تجهیزات و مصالح ساختمانی از بین رفته و دچار سرقت شده بودند.

وی به اقدام بانک مسکن مبنی بر اتمام نوسازی تمام واحدهای مسکونی شهرستان قرچک اشاره کرد و گفت: برای اینکه وزارت راه و شهرسازی از اتمام پروژه مطمئن شود آزمایش‌های تکمیلی توسط شرکت فنی خاک انجام می‌شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه ایمنی ساخت الویت وزارت راه و شهرسازی است بیان کرد: در پروژه سبحان ۲ قرچک تنها مشکل فاضلاب وجود دارد زیرا سیستم اِکو در شهرستان‌ها وجود ندارد و آبچه‌ها نیز به صورت جذبی عمل می‌کنند که تمام مشکلات موجود به صورت فنی در دست بررسی است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اولویت عرضه واحدهای مسکونی سبحان ۲ شهرستان قرچک با مردم همین شهرستان خواهد بود و طی ۲ هفته آینده مشخص خواهد شد که عرضه این واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن انجام می‌شود یا راه دیگری وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha