کد خبر 224570
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

گزارش اجرای طرح پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می شود

گزارش اجرای طرح پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می شود

ذوالنوری گفت: در اجرایی طرح پدافند غیر عامل، همه نهادها و دستگاه هایی اجرای موظف هستند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دهمین همایش پدافند غیر عامل در خصوص پدافند غیر عامل، گفت: با فرهنگ سازی فضای پدافند غیر عامل به سمت تکامل برده خواهد شد و باید فرهنگ سازی  در این زمینه ادامه یافته  تا افراد در ماموریت هایشان نقش افرین باشند. 
نایب رئیس مجلس اظهار کرد:  گاهی ممکن است برخی هزینه های پدافند غیر عامل غیر ضروری خوانده شود، اما با داشتن علم و آگاهی از پدافند غیر عامل متوجه می شویم که نبود این سازمان هزینه های جبران ناپدیزی برای کشور   به همراه خواهد داشت. 
  
نماینده مردم قم در مجلس گفت: تحریم های ظالمانه امریکا علیه مردم ایران ادامه دارد آنها در تلاشند تا با قدرت نظامی خود ما را  بترسانند، اما از این گزینه استفاده نمی کنند چون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سطحی از دفاع مقتدرانه ای را ایجاد کرده اند لذا  سود و هزینه این اقدامات  به نفع آنها نیست. 

ذوالنور بیان کرد: ما در حوزه ها مختلف بخصوص پدافند غیر عامل نیاز به حمایت داریم  اما در بخش دفاعی نگرانی وجود ندارد ولی در پدافند غیر عامل نیاز به حمایت جدی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل، سازمان حاکمیتی و فراقوه ی است، اظهار کرد: تعامل سازمان پدافند غیر عامل با دستگاههای دیگر در قانون تعریف شده، لذا باید این نگاه فرا قوه ای تقویت شود. 

وی ضمن تصویب طرح سازمان پدافند غیر عامل در مجلس اظهار کرد: در  بررسی این طرح ، نظر و پیشنهادات متفاوتی وجود داشت که در جریان  بررسی آن، شاهد فشارهای بنیان براندازان در  این مورد بودیم. در ان زمان رییس جمهور وقت بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب، رییس سازمان پداقند غیر عامل را به جلسات دعوت نمی کرد.  این سازمان با همه نامهربانی ها شکل گرفته لذا همه نهادها باید تا پایان از این سازمان حمایت کنند.
ذوالنوری گفت: این طرح هر سه ماه یکبار باید گزارش نهادها در مورد پدافند غیر عامل را به  کمیسیون امنیت ملی مجلس ارایه دهد.

وی واردات  محصولات  تراریخته را که باعث تهدید زیستی در دراز مدت است را مثال زد و  گفت: باید در خصوص این موارد در آزمایشگاه های کشورتحقیق شود که آیا این موضوع تهدیدی برای کشور هست یا خیر؟ آیا باید در این زمینه تحقیق بیشتری انجام شود ؟ این  موضوعی است که پدافند غیر عامل باید به آن ورود و نظارت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha