کد خبر 224514
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

نتیجه‌گیری در پدافند غیر عامل ارزشمندتر است + فیلم

نتیجه‌گیری در پدافند غیر عامل ارزشمندتر است + فیلم

سرلشگر باقری گفت: عمده توجه به موضوع پدافندغیر عامل، لازمه درک و بلوغ مدیران دستگاه های اجرایی کشور است. لذا آنان باید متوجه این موضوع باشند که هزینه‌ای که امروز برای پدافند غیرعامل کشور می‌کنند، بسیار ارزشمندتر از نتیجه‌ای است که میگیرند.

سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش پدافند غیر عامل در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: پدافند غیرعامل از جایی کار را آغاز کرد که پیشرفت چندانی نداشته و در مراحل ابتدایی بود. اما در حال حاضر وضعیت این سازمان روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌ها در خصوص اهداف این سازمان متفاوت است. لذا امروز دستگاه های برتری که نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشتند، مورد قدردانی قرار گرفتند. 

باقری عنوان کرد: برخی از اقدامات نمونه ای کشور؛ دیسپچینگ گاز ملی بود که اقدام ارزشمندی در حوزه دفاع سایبری، مصون سازی سایبری زیر ساخت های کشور، سرمایه های متکی به سایبر از جمله اقدامات ارزشمندی است که انجام شده است. شرکت های دانش بنیان فراوانی وارد حوزه پدافند غیرعامل شده که اقدامات ارزنده‌ای داشته‌اند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: قانون مناسبی از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص پدافند غیر عامل تصویب و ابلاغ گردیدکه با همکاری و همدلی با کمیته دائمی پدافند غیر عامل در کشور صورت گرفت. لذا سعی داریم تا از این به بعد طرحی های که در سطح حیاتی و حساس در خصوص زیر ساخت های اساسی ایجاد می شود، بدون رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل آغاز نشود و در مرحله، آمایش و تعیین مکان، پیش طراحی و طراحی، مراحل آغاز و انجام ساخت، اقدامات و ملاحظات پدافندی غیر عامل رعایت گردد. 

وی گفت: در همه دستگاهها در استانها، مدیریت های پدافند غیر عامل مستقر شده‌اند و دانش آموخته های تا سطح دکترا در این حوزه وجود دارند که در کل کشور توزیع شده اند.

باقری افزود: وضعیت امروز کشور نسبت به گذشته نمره بالاتری گرفته و این در حالی است که معتقدم هنوز نمره قابل قبولی نداریم و می بایست کشور در این جهت رشد بیشتری داشته باشد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به لازم الاجرا شدن قوانین سازمان پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد: عمده توجه به این موضوع، لازمه درک و بلوغ مدیران دستگاه های اجرای کشور است. لذا آنان باید متوجه این موضوع باشند که هزینه ای که امروز برای پدافند غیرعامل کشور می کنند، بسیار ارزشمند تر از نتیجه ای است که میگیرند، بنابراین اگر بین مدیران ما این درک شکل بگیرد که نتیجه قابل اهمیت است، این اقدام صورت خواهد گرفت. نکته بعدی در خصوص پدافند غیر عامل؛ هم افزایی، همدلی، تامل و گفتگو است که همه مسئولین در پدافند غیر عامل این رویکرد را دارند. 

وی عنوان کرد: قانون برای مستنکفین نیز مجازات هایی را تعیین کرده است. لذا امیدواریم هیچ مسئولی بخاطر کم عملی یا بی توجهی به دست مجاری قانونی واگذار شود، لذا امیدواریم با توجیه و توسعه فرهنگ، مدیریت همزمان و تامل بین دستگاهی، کار رشد چشمگیری داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha