کد خبر 223687
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ورزشگاه آزادی نیم فصل دوم در دسترس نیست

ورزشگاه آزادی نیم فصل دوم در دسترس نیست

با توجه به توافقات صورت گرفته، کوچ استقلال و پرسپولیس از ورزشگاه آزادی به تعویق افتاده و ترمیم چمن این ورزشگاه هم به دنبال آن فعلاً صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ وضعیت چمن ورزشگاه آزادی به عنوان اولین و تنها استادیوم بزرگ و استاندارد شهر تهران که تنها ورزشگاه با قابلیت میزبانی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال است، از ابتدای  فصل تبدیل به یک بحران برای سرخابی‌های پایتخت و همچنین تیم ملی فوتبال ایران شده است. پایان عمر چمن این ورزشگاه و عدم اقدام به موقع برای تعویض آن باعث شده در کنار مسائل زیرساختی و بازسازی سکوها که از ابتدای  فصل گذشته آغاز شد، این زمین را به نوعی بلا استفاده کند. در این میان بازی‌هایی هم که در این مدت بالاجبار در لیگ قهرمانان آسیا و در مسابقات تیم ملی در آن برگزار شد تحت تاثیر کیفیت ضعیف چمن آن قرار گرفته و در کیفیت بازی اثر منفی گذاشت و حتی منجر به مصدومیت برخی از بازیکنان شد.

به همین دلیل بود که چندی پیش مسئولان ورزشگاه اعلام کردند توانایی میزبانی از سرخابی‌های پایتخت را ندارند و این دو باشگاه باید به فکر محل دیگری برای میزبانی بازی‌هایشان باشند. به همین دلیل بود که استقلال به سراغ میزبانی در شهرهای دیگر از جمله مشهد و کیش افتاد و پرسپولیس هم باید فکری به حال این موضوع کند. یکی از ترکش‌های این اتفاق در کنار تعویض چمن ورزشگاه پاس قوامین همزمان با مشکلات ورزشگاه آزادی این بود که دیدار پیکان و پرسپولیس به عنوان دو تیم تهرانی لیگ برتر به قزوین منتقل شود و دو تیم پایتخت نشین مجبور شوند در محل دیگری با یکدیگر روبرو شوند.

این موضوع نشان از سو مدیریتی دارد که در مدیریت ورزش و محیط‌های ورزشی پایتخت رخ داده که اولاً به موقع برای بازسازی ورزشگاه تختی اقدام نشده و در کنار آن مشکلات قابل پیش بینی و همزمان برای ورزشگاه آزادی و پاس قوامین، پایتخت را از ورزشگاه و زمین فوتبال برای برگزاری مسابقات خالی کرده است.

در همین راستا و طی جلساتی که مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برگزار کردند، قرار بر این شد که سرخابی‌ها فعلا در آزادی از حریفان میزبانی کنند و کاشت چمن جدید به تعویق بیفتد تا مشکلاتی که در این ورزشگاه وجود دارد به این زودی برطرف نشود و این به نوعی می‌تواند خبر بدی برای تیم ملی در فیفا دی‌ها پیش رو باشد که اگر قصد میزبانی از تیمی را داشته باشد باید به شهر دیگری به جز تهران کوچ کند.

در این ارتباط تسنیم در خصوص تقابل ایران و هنگ کنگ نوشت: با توجه به اینکه هم‌اکنون در تهران ورزشگاه دیگری جز آزادی نیست که شرایط برگزاری مسابقه را داشته باشد، مسئولان فدراسیون فوتبال برای اینکه چمن این ورزشگاه بیشتر آسیب نبیند درصدد برگزاری بازی در شهری دیگر هستند. چند گزینه برای برگزاری این دیدار در شهرستان وجود دارد و فدراسیون در حال بررسی آنهاست تا در نهایت یک ورزشگاه در خارج از تهران به عنوان میزبان معرفی شود.

ظاهراً طبق توافقات صورت گرفته تا پایان نیم فصل نخست یا حتی تا اواخر سال جاری ورزشگاه آزادی به میزبانی از استقلال و پرسپولیس ادامه می‌دهد و پس از آن هنگامی که ورزشگاه تختی آماده بهره برداری شد، سرخابی‌ها به این محل کوچ کرده و آنگاه ترمیم چمن آزادی شروع خواهد شد و تا ابتدای  فصل آینده به طول می‌انجامد.

چندی پیش علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگویی در خصوص آماده سازی ورزشگاه تختی گفت: برنامه ریزی ما این است تا تیم های تهرانی بتوانند از آن استفاده کنند. در خصوص ورزشگاه شهر قدس نیز با فرماندار و شهردار این شهر مکاتبات و صحبت هایی داشتیم و الان در انتهای فرایند کاشت چمن است. ان شاء الله این ورزشگاه هم به مدار لیگ برتر باز می گردد.

با این تفاسیر مشکل میزبانی استقلال و پرسپولیس در آزادی فعلا به صورت موقت برطرف شده و تا چند ماه آینده هم مشکلی برای برگزاری مسابقات این دو تیم در ورزشگاه پیر پایتخت وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha